Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Rum ledigt i kollektivgård Alingsås  (läst 268 gånger)

dreadspice1

Västergötland Rum ledigt i kollektivgård Alingsås
« skrivet: 15 jan-25 kl 20:48 »
Drömmer du om livet på landet?
Men med närhet till stan?

Då kanske vår kollektivgård är nåt för dig!

Vi bor utanför Alingsås (ca 5 mil från Göteborg) på en lantlig gård med skogen runtom.

Drömmen för dig som vill odla, jobba kreativt i en tyst och lugn miljö, ta hand om rescue-djur, bygga saker och/eller vara nära naturen.

Huset med anno 1740 rymmer 3 sovrum, 2 vardagsrum samt kök och badrum.

På gården finns också en stor lada med möjlighet till snickeri/byggprojekt, stall, hönshus, vedbod och jordkällare. På marken på knappt 3 hektar finns möjlighet till odling, trädgårdsarbete, bete till rescue-djur eller skogsträdgård.

Vi söker någon som är vegan, gillar att bo med djur (vi tar hand om djuren på gården tillsammans, alla djuren är rescues!) och som vill bo kollektivt och på landet.

Från huset är det 3 km till buss som tar en till Alingsås (22 min) eller Borås (38 min) och 14 km till Alingsås, där tåg går till Göteborg på 30-40 min flera gånger i timmen.

Vi som bor här är Nina, 45 år, vegankock som gillar djur, djurrätt, odling, musik, film och byggnadsvård.
Daniel, 42 år, studerar kreativt skrivande och försöker producera en dokumentärfilm, tycker om musik, språk och att lära sig om olika kulturer.

Inflytt 1 april (kan eventuellt diskuteras!), hyra inkl el, bredband 4800 kr. Det kan också finnas möjlighet att bygga upp tinyhouse ed på tomten.

Hör av dig om du är intresserad eller vill veta mer!

Dela detta:

* Inloggade just nu

559 gäster, 2 användare
norrbottn, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser