Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  växter i hönsgården  (läst 1841 gånger)

anemone59

växter i hönsgården
« skrivet: 08 jun-07 kl 23:15 »
Det var någon som för en tid sedan undrade vilka växter man kan ha i hönsgården. Jag kom på idag att de äter aldrig upp min Libbsticka fast den växer vid hönshusdörren. Den är kraftig till växten och blir ca två meter på en sommar och vissnar sen ner helt över vintern. Det är en krydda som smakar lite lakrits.
De rör heller aldrig mina Ligularia, mörkgröna hjärtformade blad och 170 cm höga gula spiror på sensommaren.

Mossie

• Dvärgöland, dvärgkochin, hund, katter & sambo.
Re:växter i hönsgården
« Svar #1 skrivet: 09 jun-07 kl 17:05 »
Rönnspirea är fredad hos oss ;) Den växer ju som ogräs och nästan var som helst. Jättebra "snårskog".
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Manne

• Ljuset återvänder, pulsen stiger...
    • Södermanland
    • Hedlundarnas sida
« Svar #2 skrivet: 14 jun-07 kl 01:00 »
Jag har ett par olivträd och en liten hängpil i hönsgården, hängande amplar med sommar-blommor högre upp så de inte når.
Kirskålen växer också frodigt....
På skuggigare delar får ormbunkarna stå ifred.
( har bara 6 djur just nu... )

// Manne
Stolt Far, Make och Man.(och ibland RADIKALBÖG.)
med Brahmahöns och Irländska varghundar.
Boendes i Stockholm.

TERRIN7A

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 14 jun-07 kl 08:29 »
Sätt syrenbuskar ger skugga och får vara i fred växer som ogräs hur lätt som helst du kan också sätta kaprifol  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

541 gäster, 2 användare
alfhild, Sheepgirl

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser