Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ÖsterFröken söker...  (läst 264 gånger)

ÖsterFröken

• Man måste vara modig för att våga leva!
    • Västmanland
ÖsterFröken söker...
« skrivet: 18 sep-23 kl 19:39 »

Här finns jag, en tös ursprungligen från de östra skären som gärna vandrar över ängarna, smyger i skogarna och simmar i sjöarna. Jag har barfotafötterna i myllan för det mesta, men i bland svävar jag ovan molnen och drömmer mig bort mer än vad som är nyttigt. Jag är stark och sårbar, spontan och eftertänksam, analyserande och intuitiv. Jag uppskattar verkligen ett gott samtal som kan handla om livet, kärleken och allt däremellan. Efter bästa förmåga försöker jag följa mitt hjärta genom att leva och göra sådant som jag älskar och finner meningsfullt. Just nu lever jag ett ganska kringresande liv men drömmer om att så småningom slå ner mina bopålar för gott på en fin plats där jag kan odla, vara självförsörjande och kanske skaffa mig en häst eller två.

Jag har en liten firma inom naturvård som jag trivs med. På grund av arbetets karaktär så ramlar det in mest uppdrag under vår, sommar och höst. Att vara egen företagare passar mig bra eftersom jag älskar friheten det ger, jag kan i stort välja hur mina dagar ser ut. Under den mörkare årstiden tar jag långledigt och en hel del tid spenderas i hemmets lugna vrå där kreativiteten får utrymme att blomstra med allehanda hantverk och syprojekt. I bland drar jag på mig skidorna och tar en sväng i skogarna häromkring. Vintern är även en bra tid att läsa böcker, se intressanta dokumentärer och laga div saker. När solen frampå vårkanten börjar värma i kinderna då är det härligt att dra i väg på uppdrag igen.

Jag tror att du man som jag kommer att möta vill leva av och med naturen på något sätt, eller så finns det kanske en medvetenhet i hur du lever och vilka val du gör. Men det viktigaste är att du är trygg i dig själv, inkännande och lyhörd för andras behov samt att du har en vilja och nyfikenhet att jobba med ditt inre. Annars har jag inga speciella önskemål om dig mer än att du ska vara precis den fantastiska person du är, med alla fel och brister som vi människor har. Vidare önskar jag att vi vågar diskutera våra olikheter, finna glädjen i vardagsslitet och drömma om framtiden tillsammans, kan vi göra det, ja då har vi kommit en bra bit på väg.

Resonerar denna text med dig, är du verkligen redo att öppna upp ditt hjärta? Om svaret är ja, då är du välkommen att höra av dig.

(Är fyrtiosju till åren fyllda och bor i Västmanland)

Svara på pm

/Fröken
Den som älskar mest vinner...

Dela detta:

* Inloggade just nu

329 gäster, 5 användare (2 dolda)
nyhem, beekeepern, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser