Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Gammal hästlastbil med bodel, att bygga Tiny house eller hönshus av?  (läst 688 gånger)

Hederahelix

  • Inlägg: 6
    • Skåne
Jag har en gammal veteran- C-kortslastbil, en FORD D 0919 från 1976 som jag köpte förra året som Tiny house-projekt. Jag bodde då i husvagn och letade gård och hade planer på att köpa en gård utan beboeligt hus, men i slutändan blev det en liten gård med ett hus. Så nu behöver jag göra mig av med lastbilen. Antingen renoverar jag själv upp den och säljer för lite mer, eller så kan jag tänka mig att sälja den billigt vid snabb och smidig affär.

Lastbilen står på Österlen, Skåne, hos tidigare ägaren till lastbilen. Den är avställd och obesiktigad, men har gått att starta och köra tidigare. Jag kan försöka ladda batterierna framöver för att se om den startar. Den har stått några år, och blev bogserad i vintras.

Tidigare ägare har rivit ut köksinredning, soffor m.m för att bygga om, så det får man göra som man själv vill. Det finns en liten toalett med dusch, och en stor tank under lastbilen. Omodernt och behöver städas men inget större fel där inne vad jag vet.
Bodelen kulle må bra av att få nytt golv invändigt, målas osv. Men det mest akuta är att ett par fönster har blåst ner i en storm och behöver bytas ut.
Som jag förstått det är själva skåpet isolerat och gjort av ett material som inte kan ruttna, så trots att den är sliten och det finns att göra på lastbilen, så finns stora möjligheter för någon som också har lite vilda idéer.  :)

Det finns en sovalkov ovanför hytten. Den bakre delen där hästarna har stått kan också byggas om till boende. Rampen fungerar inte som den ska i dagsläget men det finns en smidig utfällbar trappa upp till dörren. Kort sagt, det finns en hel del att göra och tyvärr har vissa partier plywood i golv och ramp blivit dåliga denna vintern. Men skåpet och själva lastbilshytten är i bättre skick. Den hade blivit ett väldigt coolt boende.

Kan skicka bilder och mer info via mejl om någon är intresserad. Tänkt riktpris vid snabb affär i befintligt skick är 15 000, men det är inte hugget i sten.  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

301 gäster, 3 användare
xaelanar, LimJans, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser