Skördat i dag.

Startat av kretslopp, 10 Nov-22 kl 16:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

kretslopp

Smörsopp, det blev en hel stekpanna full. Som nu stått på spisen och puttrat ihop. Det ska frysas sen. I dag är det 10 nov -ändå hittade jag fin svamp. Fast det är en varm höst nu 2022.
kretslopp

fri

Sallad på friland och några få tomater i glasat uterum, det är ett milt och gynnsamt väder denna höst.
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

torbjorn

Tog (sent omsider) upp den sista potatisen idag. Uppskattningsvis 15-20 kg.

fri

Potatis, morötter och sallad, dessutom ett par äpplen på morgonen då jag passerade en grannes träd;)
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.

fri

fri

Skogen är full med trattkantareller, jag skördade en liten del av dem.

kretslopp

Morötter och till min förvåning ett par blomkålshuvuden.
kretslopp

fri

Någon liter gula kantareller i skogen, potatis och sallad i landen.

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

474 Gäster, 0 användare
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering. I dag lördag börjar jag fila på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar och knepigheter skickas gärna till petter@alternativ.nu eller postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration