Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sticklingar sly  (läst 1692 gånger)

ojoj

Sticklingar sly
« skrivet: 28 apr-22 kl 13:17 »
Skulle vilja ha , helst sälg , som ett insynsskydd,  från en väg .
Går det att ta sticklingar och trycka ner ?
Eller finns det någon annan buske eller träd i naturen , som gör att göra så med ?

Ett svart får

• Bohuslän
SV: Sticklingar sly
« Svar #1 skrivet: 28 apr-22 kl 13:59 »
Det går att göra med de flesta salix (videfamiljen), men inte just Sälg. Men de flesta andra viden och pilar.

ojoj

« Svar #2 skrivet: 28 apr-22 kl 18:13 »
Tack för svar

ojkooj

• 2 Brahma
    • -
« Svar #3 skrivet: 30 apr-22 kl 13:41 »
Jag läste att man kan ta kvistar och dela i 7 cm typ och lägga i vatten. Det skull vara enklast på vintern men alltid funka.
Men det kanske var nå annat träd?

Tog i alla fall barken och gjorde te. Mycket bäsk men ingen huvudvärk nu iaf.

von tratt

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 30 apr-22 kl 17:40 »
När jag hade hus köpte jag pilpinnar och satte ner som häck, det var nog ca 98% som växte hur bra som helst. De fick stå i en hink vatten innan tills små rotknoppar syntes.
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 2 användare
JosephsmuMp, LarryGeano

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser