Hej,
I detta fallet är det kanske knappt ett par månader mellan att dom blev sjuka så jag kan inte utesluta det är något smittsamt.
Jag har en tupp jag fött upp men som jag tänkte ge bort till några med större farm men vågar inte nu ifall det är någon smitta som den ka ta med sig, sedan är det ju fågelinfluensa oxå så jag gissar den för avlivas

Antingen får jag ta och göra det själv eller anlita veterinär. Ska jag göra det själv blir det med bedövande bultpistol.
Känns trist med hönshobby just nu men det går väl över.
Kan symptomen jag beskrivit:
1) Tappar fart och tempo
2) drar ner huvudet mot nacken
3) tappar aptid och blir vinglig, ramlar lätt
4) blir tröss och matt, orkar inte äta alls
5) ligger ner med slutna ögon
6) dör
Kan det vara fågelinfluensa eller vad är bästa gissningen?
edit:
Beställde en obduktion nu, kostar 1000:- att öppna henne och jag gissar 185:- ytterligare i frakt..
Efter obduktion så hör dom av sig om jag vill ha fler prover tagna, har inte bestämt ännu - får se vad dom säger..
Jag tänker det är värt detta för att få veta vad som hänt min fina lilla höna, ifall jag gör något fel eller om det kan vara naturligt.
Kommer antagligen inte få nån vettig feedback men jag har i alla fall försökt.. hittar dom ingen uppenbar orsak så vet jag iaf att det (ohyra typ kvalster, äggstocksinflammation eller annat som obduktionen hittar).. det ger mig säkert ledtrådar..
Händer det igen snart får jag köpa mer analyser - det är hon och hennes systrar värda..