Satingen vad denna tråd tog skruv

Jag tänker lite så att man preppar ifall att man inte skulle få tag på varorna man brukar använda så det spelar ju ingen roll
om varan är från Filippinerna då jag kommer ändå inte få tag på den om det sker något oförutsättbart.
Tex om jag har massa makaroner i ett förråd så har jag ju det ifall att jag inte skulle kunna få tag på just makaroner under en kris.
Sen så finns ju denna vara att beställa här i Sverige så det är ju inget vi har köpt med hem från Filippinerna.
Min sambo är från just Filippinerna och hon vill också ha något som hon gillar så det känns inte mer än rätt att ha något där ifrån också preppat och vi roterar självklart allt vi har.
Det folk glömmer ganska ofta som jag ser på nätet är att man ska även preppa sånt som man gillar att äta eller som är en moralhöjare som tex denna produkt.
Självklart skulle man klara sig utan den men som sagt för moralen så är den värd sin vikt i guld för vem vill leva på bönor och ris tex i flera månader även fast man kan?
Sen vill jag avsluta med att säga att man bör preppa sånt man äter i vanliga fall så att allt kan roteras utan att maten börjar växa i munnen för att köpa på sig massa av en viss
produkt bara för att den har lite mer näring eller lite mer av det ena eller det andra känns inte så genomtänkt för då kommer man stå där med massa varor som bara kommer att slängas när dom blir dåliga.