Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland Examensarbete om hobbyfjäderfä  (läst 194 gånger)

Uppland Examensarbete om hobbyfjäderfä
« skrivet: 06 sep-20 kl 11:20 »
Vill du bidra till ökad kunskap om hobbyfjäderfän i Sverige?

Att ha egna höns och andra fjäderfän har blivit allt mer populärt, tyvärr är kunskapen om hobbyfjäderfä begränsad och vi vill därför samla in information för att råda bot på detta. Med hobbyfjäderfä menar vi fjäderfä, ex. höns, tamankor eller tamgäss, som inte hålls som huvudsaklig inkomstkälla. För att bättre kunna motivera och tillgodose behov av rådgivning och veterinärhjälp är det viktigt med kunskap om flockarna i Sverige. Den här enkäten är ett led i arbetet att få ökad kännedom om den rådande situationen. Jag är veterinärstudent på Sveriges Lantbruksuniversitet och går sista året på utbildningen. Det här arbetet är mitt avslutande examensarbete och resultatet kommer att finnas i sin helhet att läsa på SLUs öppna webbarkiv för studentuppsatser när det är klart.

Enkäten är helt anonym och dina svar kan därför inte spåras till dig. Sprid gärna information om enkäten till andra hobbyfjäderfäägare som kan vara intresserade av att delta!

Enkäten tar ca 15 minuter att svara på och kommer att kunna besvaras fram till och med den fjärde oktober.

Med förhoppning om din medverkan!
Gabriella Niklasson

https://www.netigate.se/a/s.aspx?s=904431X238731590X18297

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser