Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Garva fiskskinn med fjällen kvar?  (läst 173 gånger)

Elias Lockne

Garva fiskskinn med fjällen kvar?
« skrivet: 02 jun-20 kl 19:20 »
Hej, är ny här så vet inte riktigt hur forumet fungerar, men lär mig gärna om jag gjort något tokigt!

Har börjat garva fiskskinn, hittills bara abborre, med olja och äggula med rätt bra resultat, men undrar över några saker och nu frågar jag er med mer i kunskapsbanken:

Vilken typ av fisk tycker du gör sig finast som garvat fiskskinn? Abborren är fin, men tycker den förlorar sina fina mönster när man fjällar den.

Vilket leder till min andra fråga, kan man garva ett fiskskinn med fjällen kvar? Ser framför mig att det skulle kunna ha blivit riktigt snyggt om det funkade.

Allt gott vänner!

mattias_33

• Hälsingland
SV: Garva fiskskinn med fjällen kvar?
« Svar #1 skrivet: 02 jun-20 kl 19:30 »
Förr använde dom skinn från lake till fönster.
Dang Dang We!

Elias Lockne

SV: Garva fiskskinn med fjällen kvar?
« Svar #2 skrivet: 02 jun-20 kl 21:24 »
Förr använde dom skinn från lake till fönster.

Riktigt vackra skinn på Laken! Måste läsa på lite om den, har aldrig fiskat upp något liknande!

Dela detta:

* Inloggade just nu

273 gäster, 2 användare
Gröfre Slissing, majkat

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser