Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Första kläcket, är alla döda?  (läst 337 gånger)

ToveNilsson

• Småland
Första kläcket, är alla döda?
« skrivet: 24 apr-20 kl 13:34 »
Håller på med mitt första kläck någonsin. Har en Ryom helautomatisk för 12 ägg. 8/12 var befruktade men ett dog tidigt så nu är det alltså 7 kvar. Det är dag 20 idag men jag hör inget från äggen. Lyste dag 15 och då var äggen helt mörka och luftbubblan såg bra ut. Temperatur har legat stabilt runt 37,6 grader, har Inge gått under 36,8 och inte över 38,0. Fuktigheten har legat på 40-50% fram till dag 18, sen har den legat runt 70%. Tror ni kycklingarna har dött eller är det bara att vänta?? Kanske oroar jag mig i onödan?
Mvh Tove
« Senast ändrad: 24 apr-20 kl 13:58 av ToveNilsson »

MrsB

• Småland
SV: Första kläcket, är alla döda?
« Svar #1 skrivet: 24 apr-20 kl 16:50 »
Vänta. Ibland tror man att inget händer men så plötsligt händer det. Avvakta i varje fall ett par dagar

ToveNilsson

• Småland
« Svar #2 skrivet: 26 apr-20 kl 10:07 »
Nu har fyra kycklingar kläckts :D hur länge ska jag vänta på de 3 sista? En av kycklingarna kan inte stå, välter liksom bakåt. Är den missbildad eller rättar det till sig?

MrsB

• Småland
« Svar #3 skrivet: 26 apr-20 kl 18:25 »
Vad roligt  :). Vänta ett par dagar. Kycklingen som välter bakåt rättar säkert till sig efter ett tag. Avvakta alltså där också :D

ToveNilsson

• Småland
« Svar #4 skrivet: 27 apr-20 kl 16:36 »
Tack för råden! Det kom till slut fem creme legbar kycklingar, två tuppar och tre hönor :D hönan som hade svårt att stå har också rättat till sig och är lika pigg som de andra :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser