Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nya vänner  (läst 390 gånger)

Kreativtliv

• Uppland
Nya vänner
« skrivet: 04 mar-20 kl 18:14 »
Hej!
Jag har precis återvänt till hemstaden Sundsvall efter dryga 20 år på andra orter. Söker nya bekantskaper i den här delen av landet. Jag vill gärna träffa människor som delar mitt intresse för personlig utveckling. Jag sysselsätter mig med kreativa saker som teater, måleri, skrivande, foto osv.  Psykologi, filosofi och andlighet intresserar mig. Naturen vill jag komma närmre och skulle nog vilja på på landet så småningom. Jag gillar djupa diskussioner och att skapa. Utflykter i det inre och det yttre.
Hör gärna av dig om du bor på rimligt avstånd :)

Anneli

GPT

• Jag och Freja
    • -
SV: Nya vänner
« Svar #1 skrivet: 05 mar-20 kl 07:51 »
Hej
Ja, det  var på tiden att du återvände :). Jag växte upp här men innan jag flyttade var jag bara leds och tyckte inte om staden. Men sen jag återvände så älskar jag den man var väl hemma blind helt enkelt :). Synd bara med en stor bro som redan hållet på att rosta mitt i stadsvyn. Det är så många fina gamla byggnader i staden, verkligen trevligt. Jag var nyligen i Hudiksvall och nästan älskar den staden ännu mera, mycket finna byggnader i liknande stil samt en bra del fina gamla trähus i stadskärnan. Oerhört trevligt och pittoreskt.
Vad lockade dig ut i världen? Bott på andra orter i Sverige, eller kanske till och med utomlands? Jobbar du med kreativitet i yrket?

Jag bor utanför Sundsvall vid Stöde och intresserar mig för bland annat personlig utveckling, andlighet, psykologi, hälsa etc. Jag har en kreativ ådra men håller inte på med teater eller så mycket kreativa aktiviteter. Filosofi och vara när naturen är jag varje dag :). För mig uttrycker sig kreativiteten i köket, när det blir tal om presenter och min hemmiljö samt fixa saker som inte blev bra eller trasiga. Det finns nästan ingenting i mitt hem som är ny köpt :). Och nästan allt jag har behövt fixa på huset har kommit ifrån att återanvända allt nyttigt skräp och virke som samlas i min lada :). Kul att kunna vara kreativ.

Jag bor med naturen alldeles utanför dörren, brukar ha dörren och fönster öppet när det är varmt nog hela dagarna, då brukar det kännas som man nästan bor i naturen när man är inne :). Att höra både fågelsång, bäcken porla och plingande vinspel är alltid rogivande :).

Vi kanske borde träffas? Vi kan prata över telefon också om det känns bättre och tryggare, eller så mejlar vi :). Gör det som känns bäst.
0691-52153 har jag, men har inte alltid telefonen på men för det mesta, annars kommer du till min pålitliga röstbrevlåda :).
Hör av dig om du känner för det.
MVH Peter

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser