Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Värmland söker torp att köpa  (läst 1498 gånger)

nemophilist

• Värmland
Värmland söker torp att köpa
« skrivet: 22 jan-20 kl 17:54 »
Vi söker torp/stuga/hus att köpa i Värmland. Gärna ett par hektar med skog och ekonomibyggnader. Vatten, avlopp och el är ett plus men inget krav om det är rätt objekt. Renoveringsobjekt är inget problem!

Nina W

• Värmland
SV: söker torp att köpa
« Svar #1 skrivet: 23 jan-20 kl 19:30 »
Vart i Värmland? Det är verkligen stor skillnad mellan till ex Värmlandsnäs och finnskogarna i norr! Jag bor i Brunskog och det är ett omtyckt område så där är det inte så ofta något torp til salu.

sayerbýr

• sayerbýr - woodcutter settlement
    • -
    • Sayerbýr - Woodcutter farm
« Svar #2 skrivet: 23 jan-20 kl 20:34 »
Såhär gjorde jag för att hitta mitt ödehus/torp.

Gå in på hitta.se/kartan. Välj vyn tomter.
Scrolla runt över områden som du kan tänka dig.
När du markerar en tomt (fastighet) ser du beteckningen till höger samt om den hör till ett eller flera områden.
Är den själv kan du utläsa dess storlek under fastighetsbeteckningen.
Ta fastighetsbeteckningen och skicka till Lantmäteriet, be om ägaruppgifter.
Några dagar senare får du ett mail med namn och adress. Googla fram nummer.

Ring och berätta ödmjukt ditt intresse för att köpa.

Det tog mig tio försök innan jag hittade rätt ställe till rätt peng.

Lycka till!
http://sayerbyr.wordpress.com - En mark med knappt körbar tillfart, en stuga utan el och vatten på traditionellt sätt. 1.5 mil in i skogen från närmaste tätort, 2km till närmaste hus och 900 meter från något som kan kallas väg. Novis på många sätt med ett öppet sinne för nya lärdommar.

Landet

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 24 jan-20 kl 07:37 »
Precis som sayerbyr säger med tillägget att du kan chatta med lantmäteriet och få ägaruppgifter direkt, dock max en uppgift/dag. Är man lite kreativ så går ju det gå runt om man ät nödgad.

nemophilist

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 24 feb-20 kl 08:24 »
Tack alla för svar! Ja, vi vet att Värmland är stort och vi har koll på Lantmäteriet samt kartsökningar.  o:)

nemophilist

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 29 feb-20 kl 09:00 »
Vi har precis köpt torp! Tack för all hjälp.  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser