Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker vänner, tankeutbytare, medfilosoferare...  (läst 868 gånger)

Dockmakerskan

• Närke
Söker vänner, tankeutbytare, medfilosoferare...
« skrivet: 01 jan-20 kl 22:42 »
Kanske finns du/ni där ute? Värt ett försök. :-)

(I ett förhållande, så jag letar inte Kärleken.)

Jag längtar efter fler av samma sort som jag i mitt liv. Med samma sort menar jag inte nödvändigtvis varken kön eller ålder utan mer folk som tycker om liknande saker som jag, hur man nu beskriver sig själv så det ger en någorlunda bild...
Kvinna, 49 år. Ensamvarg men älskar att möta nya människor och umgås, när lust och ork finnes. Trivs inte med fasta rutiner och ett alldeles inrutat liv. Rastlös, impulsiv.

Älskar naturen, trivs som bäst i skogen och/eller med någon form av hantverk i händerna. Intresserad av både mjuk och hård slöjd. Älskar musik, drömmer om att lära mig spela fiol. Lyssnar på allt möjligt men själen min finns allra mest i folkmusik.
En ganska kluven själ som å ena sidan älskar ensamheten och som trivs bäst i skogen och så långt bort från stad och betong som möjligt, men som också tycker om städer och livligheten och anonymiteten där. Jag känner mig som två väldigt olika halvor ganska ofta. Mer än en gång har jag fått höra att jag är svår att förstå sig på, ologisk och full av motsatser. Jag fladdrar hit och dit. Har aldrig känt att jag har en utstakad, spikrak väg framför mig - snarare fullt av stigar överallt som jag vill utforska.

Vad söker jag? Jag vet inte riktigt. Jag saknar... folk att "prata" (i textform till att börja med i alla fall) med och liksom... tänka högt tillsammans med.
Mina djur är mina bästingar men inte så pratsamma...  ::) :D

Jag har en hel hög fina vänner, men inte så många som är också intresserade av en lite mer alternativ tillvaro med självhushållning i någon grad, djurhållning osv.

Äsch, det här blir man ju inte mycket klokare av men...jag lägger ut det så får jag se vad som händer.  :)

Anz

• Östergötland
SV: Söker vänner, tankeutbytare, medfilosoferare...
« Svar #1 skrivet: 14 jan-20 kl 15:15 »
Hej! Du låter som mig haha! Jag filosoferar en hel del och älskar att vara ute i naturen men samtidigt den flödande och stimulerande energin som finns i storstäder. Just nu studerar jag och bor i studentstad, men det det gör mig lite galen, jag längtar ut till naturen eller till lite mer stimulerande orter och konstigt nog finns det inte så många att filosofera med här och jag har inte häller hittat någon att ha djupare samtal med än. Jag älskar också folkmusik och har gått en kurs i det på folkhögskola.
Jag förstår mig inte riktigt på diagnoser, utan mer på att människor kanske består av olika element som i aryvedan där jag har en dominant blandning av vata och kapha och att det därför ligger lite i min natur att fladdra hit och dit och vara impulsiv samtidigt som jag är djupare och gillar att gå min egna väg eller dra mig tillbaka. Vi människor är ju så mycket mer än de ramarna som har byggts upp omkring oss och allt är i konstant förändring och människorna omkring oss känner också bara till det de har lärt sig eller upplevt själva, så jag antar att det inte alltid är lätt att förstå sig på det som kan vara annorlunda ibland.   
Aja, om du är intresserad kan vi skriva lite.
Hälsningar Anz

Dela detta:

* Inloggade just nu

163 gäster, 1 användare
Fredrik B

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser