Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Samodling spånadslin mm.  (läst 308 gånger)

NaturaKultura

• Skåne
Skåne Samodling spånadslin mm.
« skrivet: 21 dec-19 kl 10:24 »
Vi odlar spånadslin på en gård i Sjöbotrakten och välkomnar några fler i gruppen. Vi delar arbete, utgifter, skörd lika. Möjlighet för bearbetning finns på gården. Har du passion för lin, någon kunskap, samt bor i närheten någorlunda. (det går buss)- välkommen att höra av dig! Jag är med i Skånelin.se. Vi använder utsäde från föreningen.

Vi startar upp en grönsaks-samodlingsgrupp på samma gård. Vi startar försiktigt med potatis, lök. Jag har erfarenhet från två olika samodlingsgrupper. Det är väldigt trevligt att gå och påta i jorden tillsammans. Och resursbesparande!
« Senast ändrad: 21 dec-19 kl 10:34 av NaturaKultura »

Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 5 användare (2 dolda)
LimJans, Lena III, Lovisa Hanberger

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser