Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Halland Hus/Torp/Stuga sökes!! Köp eller hyra. Halmstad/Falkenberg  (läst 245 gånger)

4-ever

• Skåne
Halland Hus/Torp/Stuga sökes!! Köp eller hyra. Halmstad/Falkenberg
« skrivet: 22 okt-19 kl 01:02 »
Dottern och hennes sambo söker hus/torp/stuga att hyra (längre tid) eller köpa.
Kring Halmstad/Falkenberg.
Båda har "bra" jobb och kan lämna referenser.
Kraven vid hyra är att det ska vara omöblerat, för längre tid och att det är tillåtet att ha hund.
Vid köp finns det inte mycket krav ;)
De vill verkligen komma bort från lägenhetslivet och söker med ljus och lykta efter ett "eget" boende!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

sayerbýr

• sayerbýr - woodcutter settlement
    • -
    • Sayerbýr - Woodcutter farm
SV: Hus/Torp/Stuga sökes!! Köp eller hyra. Halmstad/Falkenberg
« Svar #1 skrivet: 22 okt-19 kl 08:28 »
Om de inte har så mycket krav har de sökt för dåligt :)
Mitt vrak hittade jag genom att via hitta.se kartan kolla efter fastigheter (tomtgränser) som låg i de områden jag var intresserad samt att de inte var kopplade till andra fastigheter.

När det dök upp rätt förutsättningar tog jag fastighetsbenämningen och skickade den till lantmäteriet och bad om ägaruppgifter.

När uppgifterna kom, ca 2 dagar, sökte jag rätt på deras nummer och ringde :) 10 gånger fick jag göra så innan jag fick napp!
Så, på nätet hittar du nästan uteslutande sånt som folk vill tjäna pengar på. På detta vis kan du komma över saker snudd på gratis ;)
http://sayerbyr.wordpress.com - En mark med knappt körbar tillfart, en stuga utan el och vatten på traditionellt sätt. 1.5 mil in i skogen från närmaste tätort, 2km till närmaste hus och 900 meter från något som kan kallas väg. Novis på många sätt med ett öppet sinne för nya lärdommar.

4-ever

• Skåne
SV: Hus/Torp/Stuga sökes!! Köp eller hyra. Halmstad/Falkenberg
« Svar #2 skrivet: 23 okt-19 kl 01:08 »
Jo, visst går det att göra på det viset ;)
Men de har inte den tiden att lägga på varken att leta upp eller senare renovera pga deras arbeten.
Även om viljan finns!
Utlandstjänst i omgångar och lite annat "stökar" till det för dem där.
Så de är villiga att betala istället ;)
Har själv köpt hus på precis samma sätt som du nämner. Toppen :)
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

214 gäster, 10 användare (3 dolda)
Liljan, Palle500, Gattuso988, Banelinjen, mattias_33, seeker, Maleficum

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser