Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Blekinge Kollektivboende flexibelitet och öppenhet  (läst 208 gånger)

mariamarias

• vision energi medmänsklighet enkelhet sund grund
    • Småland
Blekinge Kollektivboende flexibelitet och öppenhet
« skrivet: 16 sep-19 kl 08:43 »
Hej
Söker intresserade att öppna ett kollektiv och satsa i Karlskrona! På landet men inte i skogen, ensamstående eller par bara så länge vi är seriösa och vill satsa på ett gemensamt hållbart boende där alla har sitt privatliv men att vi tar fördela av gemensamt boende. Studiebesök i närheten? och input är välkommet! Vi är endast 2 än så länge och ska sätta upp lite affischer för att hitta folket och starta en studiecirkel!
återbruka mera bli din egen chef lev ditt liv med glädje istället för stress och självömkan

Hannah Be

SV: Kollektivboende flexibelitet och öppenhet
« Svar #1 skrivet: 18 okt-19 kl 10:50 »
Hej!
Vi är en liten familj som är peppade på ett kollektivboende precis som du beskriver. Vi bor nu i Karlskrona och letar efter billigare hus utanför stan men inte alltför långt bort i fjärran. Jag vill gärna bo nära naturen med avstånd från massa folk (alltså inte radhusområde) men ändå nära civilisationen  :D
Jag vill bygga upp en gård med odling enligt permakulturens principer och gärna ha en del djur. Det hade varit grymt att kunna hitta flera hus bredvid varandra och skapa en gemensam odling och gård!

Vänliga hälsningar Hannah Berup

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser