Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vill bo och odla -permakultur  (läst 333 gånger)

ekoqueer

• Västergötland
vill bo och odla -permakultur
« skrivet: 18 jun-19 kl 22:15 »

Hej!

Har du tips till mig om alternativa sammanhang eller boende/odlingsmark?

Jag är biolog med särskilt intresse av ätbara vilda växter. Drömmen är att bygga upp en skogsträdgård enligt permakultrprinciper. Men det viktigaste är att hitta ett boende där jag kan bo (kanske för alltid men i minst två år) och inte minst odla.

Det är också intressant att se hur andra människor lever sina alternativa liv, antingen bara för inspiration eller för att känna på om det är ett sammanhang som skulle passa mig.

Jag har minst 15 års erfarenhet av större kollektivboende, och gillar det, men bor gärna i mindre sammahang också.

Mellan 7 och 11 juli åker jag med en kompis på en road trip i trakterna Bohuslän -Småland för att besöka olika personer eller ställen där folk lever alternativt. Har du tips eller vill du ha besök av oss så hör av dig!!

långben

• Jämtland
SV: vill bo och odla -permakultur
« Svar #1 skrivet: 25 jun-19 kl 16:06 »
Hej söker du fortfarande bostad? Det finns ett kollektivhus med odlingar både ute och i stor inneträdgård, läget är vid en östersjö vik och 8 mil söder om Stockholm. Egen lägenhet och dessutom gemensamma utrymmen ,kök.matsal, scen.mm.
Annika

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser