Vi kommer i det närmsta uppgradera forumet och det kan hända att inlägg som görs från och med nu försvinner. /Petter
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Behandla bastulavar  (läst 14554 gånger)

visvid

SV: Behandla bastulavar
« Svar #20 skrivet: 03 feb-20 kl 14:08 »
Varför vill du överhuvudtaget ytbehandla dem?

För att den ska få ett grundskydd och hålla sig fräsch längre samt vara mer lättunderhållen.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #21 skrivet: 03 feb-20 kl 14:22 »
Det är inget problem ändå. Så ytbehandlingen är helt enkelt onödigt arbete.

visvid

« Svar #22 skrivet: 03 feb-20 kl 14:24 »
Står mellan paraffinolja och Cello Bastuvax (https://www.k-rauta.se/produkt/bastuvax-cello-tra-09l-ofargad/6438313164364) nu. Är det någon som vet om bastuvaxet frigör skadliga ämnen i bastuvärmen?

visvid

« Svar #23 skrivet: 03 feb-20 kl 14:26 »
Det är inget problem ändå. Så ytbehandlingen är helt enkelt onödigt arbete.

Kommer nog hända att jag kommer ha onyktra vänner i bastun, med allehanda dryck typ rödvin, så jag vill ha lite extra skydd för att den ska hålla sig/se fräsch ut längre.

Bösahusarn

• Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
« Svar #24 skrivet: 03 feb-20 kl 16:20 »
Kommer nog hända att jag kommer ha onyktra vänner i bastun, med allehanda dryck typ rödvin, så jag vill ha lite extra skydd för att den ska hålla sig/se fräsch ut längre.
Rödvin i bastun?

Välj vänner med omsorg, koskenkorva serverad i en finsk variant av falukorv är  bättre..
Det är aldrig för sent att ge upp.

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Inloggade just nu

542 gäster, 2 användare (1 dolda)
Oeibakken

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser