Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Innomhusburar för produktionsdjur  (läst 9010 gånger)

Ulric Eriksson

• Gäst
Re:Innomhusburar för produktionsdjur
« Svar #40 skrivet: 20 nov-07 kl 14:49 »
Kycklingnät håller inte.

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #41 skrivet: 21 nov-07 kl 10:08 »
Beekeepern! Skulle du vara intresserad av att bygga ett utestall till mig med 30-40 burar?? Kostnadsförslag..?
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #42 skrivet: 21 nov-07 kl 13:24 »
Beekeepern! Skulle du vara intresserad av att bygga ett utestall till mig med 30-40 burar?? Kostnadsförslag..?

Tjena! Menar du 30-40 sex-fackare?
Mvh. beekeepern
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #43 skrivet: 21 nov-07 kl 13:45 »
nej, mera 30-40 fack. Jag har en yta på 4 m gånger ca 7-8 m som jag ska ha burar på. Tänkte ha ett komplett tak över alltihop, det hänger ihop med ladan så det går att göra ett snedtak och fästa på ladugårdväggen. Burarna bör vara runt 0.7- 1 kvm stora.
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #44 skrivet: 21 nov-07 kl 22:39 »
Aha! Har du vägarna häråt så kan du titta på två sex-fackare som jag snart har klara.
byggde dem med olika burmått, den ena är på 0,7 kvadrat och den andra på 0,9.

Vintern och kylan sätter stopp för burbygge nu,
men det ska väl komma en vår.

När du ska ha flera burar på samma plats så kan man bygga nästa bur på den första burens baksida. Och på det viset spara in på material.

Vi kan väl höras vidare på telefon. Mvh beekeepern
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Miia

« Svar #45 skrivet: 06 jan-08 kl 08:21 »
Aha! Har du vägarna häråt så kan du titta på två sex-fackare som jag snart har klara.
byggde dem med olika burmått, den ena är på 0,7 kvadrat och den andra på 0,9.

Har mailat dig....

Dela detta:

* Inloggade just nu

666 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser