Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mura bakugn i södra Uppland  (läst 610 gånger)

Micke Kruse

• -
    • www.kursmedtradition.se
Mura bakugn i södra Uppland
« skrivet: 11 sep-18 kl 07:48 »
Äntligen kommer den efterfrågade kursen i att mura en bakugn. Fiskarparet Mona och Ivan har byggt upp en gammal bagarstuga, som nu ska förses med en riktig bakugn så den kan användas på sitt ursprungliga sätt igen. Det blir en traditionell bakugn med innermåtten ca 1 x 1 meter, med ett murat valv över härden.
För frågor, t.ex. om samåkning eller övernattning, ring Michael Kruse 070-576 44 78 eller maila info@kursmedtradition.se
Ledare: Johan Carlsson, murare och Ulf Henningsson, lerugnsbyggare
Plats: Hos Ivan Eriksson och Mona Loberg, Torsvi Slaktebo 11, söder om Veckholm i Enköping
När: lördag och söndag 27-28 oktober kl. 10-17
Kostnad: 2 500: -
Anmälan: info@kursmedtradition.se ange namn, adress, e-postadress, mobilnr och personnr. Kursen är ett samarrangemang mellan Kurs med tradition och Svenska Byggnadsvårdsföreningen, och medlemmar har 10 % rabatt, så ange i så fall medlemsnummer vid anmälan. Bindande anmälan, se www.kursmedtradition.se.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser