Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Andligt ekokollektiv 40+  (läst 1534 gånger)

trinity

• Södermanland
Andligt ekokollektiv 40+
« skrivet: 30 aug-18 kl 11:14 »
Hej! Jag är en kvinna på 50 år som längtar efter att komma närmare moder jord och att leva i en gemenskap med någon form av andlig grund. Tänker mig viss självhushållning med lite odling och djur. Landskap som känns intressanta för mig är tex Dalarna, Södermanland, Östergötland, Västmanland. Tänker en gemenskap där man kan välja både att vara social, men där det också är ok med egen tid. Inte överambitiösa mål, utan något vi utvecklar och låter växa fram gemensamt. Är du/ni över 40 och tycker detta låter intressant? Hör av er! 😊☀️

Runesmith

• Övriga världen
SV: Andligt ekokollektiv 40+
« Svar #1 skrivet: 16 okt-18 kl 18:45 »
Hej! Jag är en kvinna på 50 år som längtar efter att komma närmare moder jord och att leva i en gemenskap med någon form av andlig grund. Tänker mig viss självhushållning med lite odling och djur. Landskap som känns intressanta för mig är tex Dalarna, Södermanland, Östergötland, Västmanland. Tänker en gemenskap där man kan välja både att vara social, men där det också är ok med egen tid. Inte överambitiösa mål, utan något vi utvecklar och låter växa fram gemensamt. Är du/ni över 40 och tycker detta låter intressant? Hör av er! 😊☀️

Hej. Er Skåne eller Småland for langt sydpaa? Vi er en dansker og en englænder som vil købe hus og have selvhusholdning så langt det går, helst med ligesindede. Vi er begge pensionister, min mand har forstand på dyrehold og vi har begge boet i kollektiv før og vil gerne gøre det igen.
Flere oplysninger hvis du er interesseret. Hilsner Linda
Anthony Hilbert
www.runesmith.co.uk

Maisan

• -
« Svar #2 skrivet: 13 feb-19 kl 07:54 »
Jag är intresserad! 🙏😊
Hälsning Susanne

ulandin

« Svar #3 skrivet: 13 feb-19 kl 21:34 »
Hej
Jag är också intresserad. Gärna att driva en mindre kursgård/ bed and breakfast tillsammans som möjlig inkomst
Ulrika

Li Elvenmark

« Svar #4 skrivet: 07 apr-19 kl 12:26 »
Hej
Jag har själv haft samma funderingar.
Men vet inte riktigt hur jag rent praktiskt ska gå vidare med mina funderingar

Li 61 år Östergötland

circie

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 08 apr-19 kl 18:22 »
Hej! Har liknande funderingar men med vegetarisk/vegansk inriktning. Helst i Småland eller södra Östergötland.
Humla 64 år

Dela detta:

* Inloggade just nu

198 gäster, 8 användare (1 dolda)
elinkristina, karsan, ärt, Karlsdotter, Benkes, Kronhjorten, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser