Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Ensam vildgås söker flock/sällskap  (läst 610 gånger)

mrshanson

• Skåne
Skåne Ensam vildgås söker flock/sällskap
« skrivet: 13 aug-18 kl 11:11 »
Hej,

Vi har en ensam grå gås som kläcktes i mitten på april. Jag vet inte om det är en hane eller hona. Den kläcktes av misstag hos någon som inte har djur och gav den till oss. Den har levt jämte våra höns men det är tydligt att den är så ensam och skulle behöva en egen flock. Dens vingar har växt fel - angel wing - så den kan inte flyga tyvärr.

Jag har inte lust att slakta den, vi har blivit lite för vänskapliga känner jag - den är väldigt snäll och kontaktsökande.

Är det någon som har gäss som skulle kunna tänka sig att ta sig an den? Vi kan komma om lämna den i Skåne med omnejd.

Mvh
Ida

drakvinga

• Småland
SV: Ensam vildgås söker flock/sällskap
« Svar #1 skrivet: 14 aug-18 kl 16:44 »
vi bor mellan älmhult och växjö och har gäss.. om ni kan skjutsa hit hen så får den gärna bo med våra gäss
tel nr 0761157646
/Annika
Bor på stor gård i kronoberg. med man barn och djur

Dela detta:

* Inloggade just nu

276 gäster, 5 användare
hofboss, Gröfre Slissing, TEF 20, busholle, sakletaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser