Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Ångermanland Kaninungar skänks bort NU  (läst 631 gånger)

Slåttergubbe

• Småland
Ångermanland Kaninungar skänks bort NU
« skrivet: 30 jul-18 kl 21:15 »
Vi har et gäng kaninungar som vi vill bli av med, vi ska flytta och tycker det är synn att slakta dom, då dom inte riktigt är stora nog. Dom kommer från fina mammor och pappa, som har lite blandad gammal svensk pälsras och new zealand red i generna.

Jag tycker dom är bra avelskaniner för självhushåll, då dom har fin päls, är lagom stora och behöver ingen kraftfoder, bara gräs och hö. Dom har bra hälsa och får lagom stora kull. Vi har fyra kull i olika åldrer (alla från i år), så det går att få både hane och honor som kan paras.

Dom finns i Ångermandland, men eftersom vi ska köra en sväng till Åsele i nästa vecka kan vi leverera ditåt, och vi ska även köra söderut i mitten av augusti, så hör av dig, så ser vi om vi kan få det at passa ihop!

Dom är enfärgade i svart, silvergrå, grå, brungrå, brun, beige, beigeorang och även två vita honor m röda ögon.

Hör av dig så snart som möjligt! Till 0735 803 616 eller 0722 290 389

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser