Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grisar skänkes pga foderbrist  (läst 2332 gånger)

Rosenborg14

• Uppland
Grisar skänkes pga foderbrist
« skrivet: 04 jul-18 kl 01:27 »
Inte mina grisar. Delar från en fb grupp.
Grisarna finns på Resta Gård, Örsundsbro, beläget mellan Uppsala och Enköping.

”HJÄLP! GRATIS! Kom och hämta levande grisar och ha i trädgården eller på er gård. Ansök hos Jordbruksverket om SE-nummer och ange att ni skall ha grisar - världens bästa ogräsborttagare och bästa köttet nu, till hösten eller vintern eller använd som avelsdjur, de är GRATIS!  Varför? Missväxt i två år - ingen skörd av spannmål igen, vad betyder det för oss, jo, ingen mat till våra utegrisar utan måste köpa KRAV-ekologisk kraftfoder för ca 35 kr/dagen per gris vilket betyder att jag kostat på mina slaktfärdiga grisar foder för 15-20’per gris i hopp om att det blir bättre sen... Nu är det bara inse faktum, det blir inte bättre utan nu måste jag bli av med dem och jag har bara möjlighet att slakta 5 i taget ca en gång i månaden - vilket betyder att 40-50 st måste bort NU! Hjälp oss att sprida detta så att djurtransporterna flödar in här under denna och nästa vecka. De har gått ute i hela sitt liv, bökat på våra åkrar och fått ekologiskt foder och hö/halm, merparten är renrasiga Linderödssvin men inga genintyg är utskrivna, vana att gå med en eltråd. Bättre kött finns inte så låt inte bara dessa fina djur få gå på destruktion. Ibland blir det fel - och jag önskar bara att jag insett det tidigare men det är väldigt jobbigt och nu är det bara att acceptera och agera. Skicka mail om tid då ni kommer och vilket SE-nummer ni har och hur många ni vill ha så gör jag iordning transportpapper. Info@restagard.se #krav #fläsk #utegrisar #gratis #ogräsrensning #julskinkanärräddad”

Dela detta:

* Inloggade just nu

122 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser