Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Hus/torp/del i ekoby/självhushållning sökes  (läst 1784 gånger)

pe_ka77@hotmail.com

• Västergötland
Västergötland Hus/torp/del i ekoby/självhushållning sökes
« skrivet: 17 jun-18 kl 11:35 »
Hej!

Jag heter Petra och är en kvinna på 41 år, som idag lever i Göteborg sen ca 8 år tillbaka.

Söker nu bostad, bort från storstadsstressen, tillbaka till naturen och lantligt och enklare liv.
Kan tänka mig hyra hus/torp, delaktig i kollektiv ekoby eller självhushållning.
Kan även tänka mig att hyra bostad på gård, och vara delaktig i arbetet på gården, om det finns behov av detta.
Västra Götaland täcker gott och väl området jag vill bo i.
Är född och uppvuxen på landet och har tidigare erfarenheter av att bo i hus och djurvård.

Har med åren utvecklat ett stort intresse för självhushållning, odling och en ekologisk livsstil.
Idag hyr jag min egna kolonilott, och är även ordförande i en mindre odlarförening i Göteborg.
Brinner för ekologisk odling, holistisk hälsa, djur och natur, gamla medicinala växter och på balkongen trängs min chiliodling, som jag gärna skulle vilja utveckla.
Har även ett skapande intresse, där handarbeten av olika slag tex smyckestillverkning, DIY, återbruk och andra olika renoveringsprojekt ligger mig varmt om hjärtat.

Är en öppen och empatisk person, med respekt för andra människors olikheter.
Utb. pedagog men har fast anställning i Göteborg inom vården.
Har även en katt som jag vill ta med mig, kastrerad och försäkrad hankatt.
Har B-körkort, men i dagsläget äger jag ingen bil, men kan bli aktuellt att köpa det, om området skulle kräva det.

Hör gärna av Er, om Ni har något att erbjuda, eller om Ni har några tips till mig!

Mvh
Petra

bohembohem

• Västergötland
SV: Hus/torp/del i ekoby/självhushållning sökes
« Svar #1 skrivet: 18 jun-18 kl 00:40 »
Utanför Falköping finns ett lantligt kollektiv som fortfarande har lite plats kvar i hus och stuga. Lite mer info här:       https://www.facebook.com/Yllestad-miniby-161421521158282/     Mvh Andreas
Glad, spontan, bohemisk, mångsysslare, livskonstnär och wannabe minimalist som helst är på utsidan av lådan

Dela detta:

* Inloggade just nu

360 gäster, 6 användare (3 dolda)
Berberis, Tjenamoss, Macco_Pe

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser