Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Försäljning av hantverk?  (läst 1149 gånger)

ärt

• Halland
    • www.lillanabben.se
Försäljning av hantverk?
« skrivet: 18 apr-18 kl 11:57 »
 Har under en längre tid varit tillverkare av diverse trä hantverk. Då i början var det framför allt två ställen där jag kunde få mina alster sålda: Hemslöjden i Halmstad, Nordslöjd samt Hand & Form i Helsingborg. Nordslöjd var en firma som hade lägenheter i Göteborg, Stockholm och Malmö. I lägenheterna visades sådant som fans att köpa till butiker. Butikerna beställde, Beställningen skickades till tillverkaren, tillverkaren sände varorna till butiken, tillverkaren redovisade o betalde provison till Nordslöjd.
 Var också med på kommunens konstrunda och med på lite utställningar.
 Nu då jag sparkat i gång tillverkning igen är tiderna annorlunda. Hemslöjden (den mej närmast liggande) har lagt ner, Nordslöjd likaså. Hand o Form finns inte längre. Däremot Formare Gruppen i Malmö. Är där nu som gästmedlem. Det är dock en lång väg att åka.
 Är det någon som vet om där finns någon grupp / förening som säljer hantverk? Gärna där medlemmar själva är producerande.
För mej känns det inte så bra att sälja genom nätet. Att visa o göra reklam för varor är ok. Men tycker att kunden ska se och själv kunna välja av de alster som finns till salu. Det är ju ofta unika föremål.
Ställ Ljuset i skäppan, det är där det behövs.

Svart

• Västergötland
    • Min butik på Etsy.com
SV: Försäljning av hantverk?
« Svar #1 skrivet: 20 apr-18 kl 08:54 »
Hantverksstugan i Lindome (Mölndal, Göteborg för utsocknes läsare :) ) Kanske kan vara nåt? Jag vet inte mer än vad jag hittade på gåggel men de verkar aktiva:

https://sv-se.facebook.com/Hantverksstugan-347539072099772/

ärt

• Halland
    • www.lillanabben.se
SV: Försäljning av hantverk?
« Svar #2 skrivet: 30 apr-18 kl 04:29 »
 I Köpenhamn finns ett ställe som heter Design Werk. Där köper man en plats. De gör events i lokalen för att få dit kunder till det utställda. Där såldes men bara de mindre varorna. Var inrett mer som ett hem.
Ställ Ljuset i skäppan, det är där det behövs.

Dela detta:

* Inloggade just nu

175 gäster, 8 användare (1 dolda)
Carina Ulfsdotter, grönablad, Tranhult, aronsson, grimbart, stephanw, Gamina

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser