Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vacker katt längtar ut  (läst 1100 gånger)

Cat

• Dalarna
Vacker katt längtar ut
« skrivet: 11 maj-07 kl 19:10 »
Hej.
Det är med stor sorg jag har kommit fram till att min högt älskade Kasper inte alls vill bo hos mig längre. :'( Han längtar ut till de gröna fälten och till träden. Han vill helt enkelt ut på landet, och jag har ingen möjlighet att släppa ut honom. Han trivs jättebra på landet, de ggr han får åka ut dit, och han springer runt och luktar på varenda liten sak och blir inte så värst glad när han måste in till stan igen.
Kasper är en vacker, social, gosig katt. Busig och personlig. svarar på tilltal och pratar mestadels om saker och ting. Önskar man förstod vad han sa.  ;D
han är även en riktig "vagabondkatt", han är ute med mig ibland och reser. Har åkt tåg, buss, bil och trivs rätt bra med det. Han brukar mest somna i buren, om han inte tycker det är intressant utanför.
Han är 2 år, kastrerad, öronmärkt, försäkrad.
Hoppas det finns en människa med ett stort hjärta som vill ta hand om min store kärlek så han kan få ett roligare liv.
Han bor med mig i Falun.

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Re:Vacker katt längtar ut
« Svar #1 skrivet: 12 maj-07 kl 11:39 »
Trist för dig att Kasper inte trivs...  :(  Men det är väldigt starkt av dig att kunna sätta Kaspers behov före dina egna! Det är nog lätt att blunda för det, när katten inte trivs, är alltför sjuk eller gammal... Hoppas Kasper hittar ett nytt hem på landet!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Nina W

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 17 maj-07 kl 22:23 »
Har du førsøkt med sele och lina?

Har du provat att læra honom gå i sele med lina?
Jag menar en sådandær riktigt lång lina i behållare med stopp som
 man brukar ha till hundar.
En del katter accepterar det, men det ær inte lika roligt før en sjælv
 som att gå ut med en hund.
Jag talar inte av egen erfarenhet før jag har aldrig sjælv haft
innekatt.

Lycka till med din kisse.
« Senast ändrad: 17 maj-07 kl 22:23 av Nina W »

wiw

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 18 maj-07 kl 22:53 »
Hej Cat, hoppas det har löst sig för dig och Kasper. Jag har bott i stan själv med katt och sedan flytade jag ut till landet med min norska skogskatt, oj vad han blev kung då, för då hamnade han i sitt rätta skogselement. Tyvärr finns inte han längre men jag har hämtat en ny hittekatt som tagit över tronen. Synd att du bor i Falun, annars kunde Kasper fått bo hos oss, utan för Göteborg. Lycka till! ;)
Weronica

Dela detta:

* Inloggade just nu

1527 gäster, 3 användare (1 dolda)
beekeepern, Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser