Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lastbils transport - kostnader?  (läst 13844 gånger)

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
Re:Lastbils transport - kostnader?
« Svar #20 skrivet: 11 maj-07 kl 15:59 »
Ingen fara Fred.  :)

Jag har inte köpt något. Tittar runt och frågar bara. Först måste jag köpa mark sedan blir det ett stugbygge.

Han som tillverkar har det jag är ute efter. Har inte sett något liknande hos andra tillverkare. Därför började jag fråga lite om fraktpriser. Inser att det kommer att bli alldeles för dyrt om det inte är så att jag drar norr ut. Jag är inte bunden till någon landsända.

Tack för ditt svar.

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #21 skrivet: 11 maj-07 kl 16:09 »
Vad letar du efter för slags tomt *nyfiken*. Läge osv? Ska den vara byggnadsfri eller är det ok om det finns någon byggnad på tomten? Tänkte att jag kunde tipsa om jag sprang på något lämpligt objekt.  :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #22 skrivet: 11 maj-07 kl 16:18 »
Vad letar du efter för slags tomt *nyfiken*. Läge osv? Ska den vara byggnadsfri eller är det ok om det finns någon byggnad på tomten? Tänkte att jag kunde tipsa om jag sprang på något lämpligt objekt.  :)

Du är för go.  :) Jag kan starta ett nytt ämne under Kontakter ang mark.

http://www.alternativ.nu/yabbv2/index.php?board=50;action=display;threadid=19031;start=0#lastPost

« Senast ändrad: 11 maj-07 kl 16:41 av Prins Tuvstarr »
Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

Fridolf2

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 17 nov-07 kl 21:20 »
Ja, runt en 100 kr milen får du ju minst räkna med, det är vad jag fått ge vid olika transporter som gått vid sidan om så att säga, alltså inte med DHL eller liknande. Sen spelar det liksom ingen roll om det är en returfrakt, jag får ju betala alla milen om dom kör extra för min skull..ska vi hämta en grej 50 mil bort får jag ju betala för 100 mil om det inte handlar om ett returlass..

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #24 skrivet: 17 nov-07 kl 22:56 »
Tack för era svar i ämnet.

100 kr milen är väl det som jag fått uppgifter om.

Åter nr 1/13

Norrsken

• -
« Svar #25 skrivet: 18 nov-07 kl 07:39 »
Ingen fara Fred.  :)

Jag har inte köpt något. Tittar runt och frågar bara. Först måste jag köpa mark sedan blir det ett stugbygge.

Han som tillverkar har det jag är ute efter. Har inte sett något liknande hos andra tillverkare. Därför började jag fråga lite om fraktpriser. Inser att det kommer att bli alldeles för dyrt om det inte är så att jag drar norr ut. Jag är inte bunden till någon landsända.

Tack för ditt svar.

Intressant! Är det nån aldeles speciell timmerhustillverkare du har hittat? Och vad skulle din stuga gå loss på? Själv spanar jag mest på befintliga hus, men ibland drar tanken på nybygge genom huvudet.. Norrland är fint! Vem vet, vi kanske blir grannar? ;)
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Prins Tuvstarr

• Redaktör
    • Dalsland
« Svar #26 skrivet: 23 nov-07 kl 18:19 »
Intressant! Är det nån aldeles speciell timmerhustillverkare du har hittat? Och vad skulle din stuga gå loss på? Själv spanar jag mest på befintliga hus, men ibland drar tanken på nybygge genom huvudet.. Norrland är fint! Vem vet, vi kanske blir grannar? ;)

Spännande!  :D

Jag har lite kontakt med en som kan fixa fram en timmerstomme åt mig. Han tillverkar inte själv. Beroende på storlek och utformning så går det på ca 30 - 60 000 kr. Men som sagt då är det bara väggar, golv- och takbjälkar/åsar.

Norrland är fint. Tänker du flytta upp igen... för du bor väl i Stockholm nu eller har jag drömt detta?

Åter nr 1/13

Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser