Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hundfråga  (läst 1433 gånger)

crazyhouse

• Gäst
Hundfråga
« skrivet: 09 maj-07 kl 18:24 »
Jag sitter och tittar på ett inredningsprogram där de ska inreda en klipplokal för hundarna. Då säger den här inredaren att det är viktigare med komfort än något annat för att hundar känner....de kan inte tänka.

Alltså jag har inte hund men visst kan väl hundar tänka?

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Re:Hundfråga
« Svar #1 skrivet: 09 maj-07 kl 19:03 »
Min kan det defenitivt! Och han tänker dessutom snabbt!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #2 skrivet: 10 maj-07 kl 06:10 »
Varförskulledeintekunnadetdå?? ???  Men de är faktiskt duktigare än vi på att känna.  Också.  Vallhundar är kända för att båda känna mycket och tänka smart och snabbt.  Vilket kan ställa till kommunikationsproblem ibland, när de har med trögtänkta, trögkännande människor att göra...  :D   8)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

crazyhouse

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 13 maj-07 kl 03:56 »
Ja, jag begriper inte heller varför de inte skulle kunna tänka.  ???
Varför tror människan att det bara är vi som är så snabba i hjärnan och kan allt. min erfarenhet av hundar är att de är både klipska och smarta och det blir man väl inte utan att kunna tänka. Nej, människans bäste vän har inte fått det namnet för ingenting.

Trollmor

• -
« Svar #4 skrivet: 13 maj-07 kl 08:18 »
Varför tror människan att det bara är vi som är så snabba i hjärnan och kan allt.
Tja, antagligen för att vi inte tänker...  8)

anette i bugared

• -
« Svar #5 skrivet: 13 maj-07 kl 09:53 »
Uttalandet säger väl en hel del om inredaren. Hundar både tänker och känner, undrar däremot hur det är med inredaren ::).
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Trollmor

• -
« Svar #6 skrivet: 14 maj-07 kl 18:22 »
Uttalandet säger väl en hel del om inredaren. Hundar både tänker och känner, undrar däremot hur det är med inredaren ::).
Nåja, hon-han (den?) verkade ju känna åtminstone.  Vi får vara glada för det!

john

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 16 maj-07 kl 23:37 »
Kan ju vara så att dom menade ungefär som så att vi är det enda djur som kan tänka om vårt eget tänkande och att resonera logiskt. Ett djur slits väl mest mellan rena drifter och inlärda mönster. Men det säger ju vissa psykologer om oss också...  ::)

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
« Svar #8 skrivet: 17 maj-07 kl 16:54 »
Kan ju vara så att dom menade ungefär som så att vi är det enda djur som kan tänka om vårt eget tänkande och att resonera logiskt. Ett djur slits väl mest mellan rena drifter och inlärda mönster. Men det säger ju vissa psykologer om oss också...  ::)
Klart att hundar (och andra djur) kan tänka. Skillnaden med människor är väl snarare att vi kan (eller tror oss kunna) "tänka in framtiden" och våran "morgondag".
Vi har ett konsekvenstänkande (inte alla men några av oss) medans en hund lever i "nuet".
/Fred
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

Dela detta:

* Inloggade just nu

1598 gäster, 1 användare
Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser