Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  korv till höns?  (läst 3279 gånger)

sonja på slätten

• Halland
SV: korv till höns?
« Svar #20 skrivet: 01 nov-17 kl 15:11 »
 Mycket tråkigheter har hänt på senare år,  i fråga om smittsamma sjukdomar,  både vad gäller höns och andra djur.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Thomas_

• Biodling sedan -94, Möbel/Finsnickare sedan -97.
    • Skåne
« Svar #21 skrivet: 01 nov-17 kl 18:23 »
Intresssnt hur man ser på detta
Mina höns går ute hela dagarna
De har blandad trädgård. Odlat. Gräsmattor och lite skog på va 3000 kvm å strosa runt på. De får spagetti och älskar tomater och jag ger dem faktiskt lite gott och blandat varje em inne i deras stall. Och nästa dag på em är det slut. De är rätt bortskämda med vad d vill ha och bönor går bort.
Men d sätter i sig sniglar maskar skalbaggar flugor gråsuggor osv dagligen. De gräver friskt runt i min kompost dagligen obs. Ligger inget matrestavfall där i. Det är i en sluten behållare.
Så egentligen behöver d ingen korv men d verkligen älskar falukorv. Det äts upp först av allt tom före tomaterna. Men skall hädanefter inte ge dem det. Var ju på grund av att det stod i min bok om höns jag började ge dem. Höns i trädgård tror jag den heter

Gott och blandat innehåller ju animaliska råvaror...
Egenföretagare som lever på bi, pollineringstjänster, Drottningodling, uthyrning av bisamhälllen till företag och privatpersoner, honung, samt snickeriarbeten. Avelsarbetare i Lunds Biavelsklubb. Korsvirkeshus med 8 rum och kök, jordvärmepump med 1 000 meter kollektorslang + Contura 520 Täljsten

Rike

• Ullish
    • Västergötland
« Svar #22 skrivet: 01 nov-17 kl 21:16 »
Gott och blandat innehåller ju animaliska råvaror...

😁🤣
Ullish

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser