Huvudmeny
down

korv till höns?

Startat av Rike, 27 Okt-17 kl 17:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sonja på slätten

Mycket tråkigheter har hänt på senare år,  i fråga om smittsamma sjukdomar,  både vad gäller höns och andra djur.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Thomas_

Citat från: Rike skrivet 01 Nov-17 kl 12:57
Intresssnt hur man ser på detta
Mina höns går ute hela dagarna
De har blandad trädgård. Odlat. Gräsmattor och lite skog på va 3000 kvm å strosa runt på. De får spagetti och älskar tomater och jag ger dem faktiskt lite gott och blandat varje em inne i deras stall. Och nästa dag på em är det slut. De är rätt bortskämda med vad d vill ha och bönor går bort.
Men d sätter i sig sniglar maskar skalbaggar flugor gråsuggor osv dagligen. De gräver friskt runt i min kompost dagligen obs. Ligger inget matrestavfall där i. Det är i en sluten behållare.
Så egentligen behöver d ingen korv men d verkligen älskar falukorv. Det äts upp först av allt tom före tomaterna. Men skall hädanefter inte ge dem det. Var ju på grund av att det stod i min bok om höns jag började ge dem. Höns i trädgård tror jag den heter

Gott och blandat innehåller ju animaliska råvaror...
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare SLU.

Rike

Citat från: Thomas_ skrivet 01 Nov-17 kl 18:23
Gott och blandat innehåller ju animaliska råvaror...

😁🤣
Ullish

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

294 Gäster, 1 användare
Petter B
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering och jag filar på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar, knepigheter och önskemål  postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J