Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  29-årig kvinna söker boende på gård i Södermanland med omnejd  (läst 967 gånger)

Riskan

• Södermanland
Hej!

Efter några år i den stora staden Stockholm inser jag att det nog är dags att följa min dröm om att bo på en gård. Jag vill bli mer självförsörjande och känner mig väldigt ensam i enrummaren i en av kranskommunerna, och söker alltså hårt men givande arbete och gemenskap.

Jag letar efter ett kollektiv eller en gård där jag kan bo och delta i hushållssysslorna och vara en del av gemenskapen, så att säga. Gärna en gård med både djur och odling, gärna med fokus på självförsörjning. Själv har jag varit med på det mesta, som odling, skörd, slakt, städning, mocka ut stallboxar och så vidare. Jag är duktig på att laga mat och kan safta, sylta och lägga in, och dessutom kan jag sticka, virka och sy. Jag är sämre på att snickra, men vill lära mig!

En sak jag inte kan är köra bil, men det är på gång.

Helst av allt letar jag efter ett ställe i närheten av Stockholm, så att jag kan behålla mitt jobb men gå ner i arbetstid, om arbetsgivaren tillåter. Annars kan jag frilansa hemifrån, och då är jag intresserad av Södermanland eller de intilliggande landskapen. Min mamma bor nämligen i Eskilstuna och jag vill inte flytta för långt bort, eftersom vi står väldigt nära varandra.

Finns det kanske något för mig därute?

dalalaeda

• Södermanland
Hej!
Jag har en gård i Järna där Jag föder upp Islandshästar och Angorakaniner. Jag bor ensam i ett hus med 6 rum så här finns plats.
Med vänlig hälsning,
Inger 070 7640712

Postat med Alternativ.nu´s app

Dela detta:

* Inloggade just nu

543 gäster, 1 användare
Hrits

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser