Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Östergötland Happy pancake suger  (läst 5519 gånger)

mattias_33

• Hälsingland
Östergötland SV: Happy pancake suger
« Svar #40 skrivet: 01 jun-19 kl 06:58 »
Jag har väl mer accepterat min plats i tillvaron. Statistiskt sett så kan inte alla män vara önskvärda. För 100-200 år sedan så hade jag nog haft andra förutsättningar. Men i dagens moderna tillvaro så passar man inte in. Att jag sen genom åren valt att mer och mer isolera mig är en annan sak. Det är ett sätt att skydda mig från smärta. Att se sånt som jag inte fått möjlighet eller erbjudandet att uppleva.
Sen är jag ju människa också. Man känner avund och sorg på samma gång. Och då är det bättre att hålla sig undan.

Att leva livet var det längesen jag kände. Även om jag skulle uppleva det nu så vet jag inte om jag skulle veta var det var. Livet ser jag mer som att uthärda. Det som inte dödar härdar talesättet.
Men så är jag en gammaldags romantiker som tittat för mycket på lilla huset på prärien och anser att ett hus kan endast vara ett hem med hjälp av en kvinnas hand.

Att sen röra sig i rätt kontakt yta. Det mest sociala jag gör är att gå på ica och handla. Att fråga en av jänterna där vart dom flyttat vissa varor är i stora drag det mest kvinnliga omgivning jag kommer till. Och det var ju trevligt 10 år sedan. Då kunde hjärtat hoppa 20 slag extra om dom bara sa hej till en när man gick där med korgen. Att dom sen har betalt för att säga hej är ju en annan sak. Ger det känslor så gör det. Nu är dom flesta av dom där jänterna iaf 15-20 år yngre. Och då får man inte samma hopp längre.

Är ju dock klipsk nog att förstå varför det på happypancake mest står "mottagaren ej läst". Dom har ju 3000 andra brev kanske samma dag. Så man blir bara en i mängden. Mycket värre är det när dom läser och besöker ens sida utan att säga nåt, inte ens en artighets replik är man värd. Det är som knivar i hjärtat och får en förstå varför världen är som den är.
Dang Dang We!

Sjaunja

• Västerbotten
SV: Happy pancake suger
« Svar #41 skrivet: 01 jun-19 kl 11:07 »
Är man en sån som uppskattar sånt som finns här på Alternativ så tror jag datingsiter är rena självplågeriet. Bättre då att anmäla sig till nån kurs med sådant som intresserar en. Ja men typ ler och halmhusbygge eller så. I arbetsgemenskap blir det lätt och naturligt att prata och de som är med kan kännas lik en själv. Utsätta sig för risken/möjligheten att livet ändras till det bättre Yess

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #42 skrivet: 01 jun-19 kl 11:34 »
Jo, då förstår jag mer av trådrubriken (trodde först det handlade om mat...)

Jo Mattias, visst ingår det i butikspersonalens jobb att vara trevlig mot kunderna, men glada flickor kan lyfta hela dagen, så fastän du är för gammal för dem så skall du glädjas ändå. Jag jobbar rätt vad det är ihop med tjejer som är i ålder med min äldsta grabb, och det hör till de positiva stunderna i arbetet. Jag är rätt trög när det kommer till att förstå inviter, och jag träffar egentligen inte mycket folk i mitt yrke, men nog har det varit ett par tillfällen under de senaste tio åren som det varit så uppenbart att t o m jag sett vinken.

Så försök skapa kontaktytorna, men gör det i första hand för att få den vanliga sociala kontakten, men gör det där det faktiskt finns kvinnor. Gläds åt leendena, för även om det inte blir något mer så är det rätt trevligt. Och le tillbaks, för det är inte förbjudet än.

Vasa

• -
« Svar #43 skrivet: 01 jun-19 kl 12:04 »
 Bäste Mattias, Jag kunde se det du beskriver mellan rader på dina vanliga inlägg därför kunde jag inte låta bli att skriva det som jag skrev i mitt senaste inlägg på din tråd men det hade försvunnit och inte konstig med det heller, det kanske var mest opassande inlägget på höns avdelningen någonsin. Tillåt mig att upplysa några saker till dig om dig!

1. Du är en fullt frisk kille i sina bästa år.
2. Du har ekonomin totalt under kontroll med ständiga inkomst källor och färdigheter som behövs för det och bor på ditt eget smultronställe som du också har förberett för självhushållning.
3.Du är omtänksam, lägger märke till små detaljer och uppskattar dem små saker i livet med andra ord för den kloka tjejen är det en enkel match att underhålla dig. (tro mig alla de puddingar egentligen är skit less på att hålla på med att ständigt underhålla sina macho boys även om de inte vill erkänna det, så biter de ihop bara och börjar gilla läget så om nån ska vara avundsjuk är det inte du, det blir dem där puddingar på din framtida tjej tills dess få de skylla på sig själva)
4. Du har inga baggage medan nästan alla i din ålder har det. Där är du en överlägsen vinnare. (kom ihåg jag resonerar den här som en tjej ska göra)
5. Du ser bra ut dvs du är ej överviktig och har en helkropp och alla kroppsdelar på sin plats som det ska vara.

Du har allt som behövs för att ta väl hand om en tjej, lägg till sedan att du är kärleksfull, filosofisk tänkande, kreativ och okomplicerad person med mycket humor. Om det finns nåt mer som du saknar har du möjligheten och kapacitet för att skaffa det. Hade jag haft en ogift syrra hade jag inte tvekat att uppmuntra henne för att fråga chans på dig, för att det hade varit en lättnad för mig som en bror när jag vet att du skulle ta väl hand om henne men för det hade behövt en rak annons från dig, visst? Jag är ganska säkert på att det finns många tjejer här som också önskar det.   

Mattias som den kaxige Zlatan sa du är en Ferrari kör inte det som en Fiat! 

Tångräkan

• Åland
« Svar #44 skrivet: 02 jun-19 kl 13:16 »
Så försök skapa kontaktytorna, men gör det i första hand för att få den vanliga sociala kontakten, men gör det där det faktiskt finns kvinnor. Gläds åt leendena, för även om det inte blir något mer så är det rätt trevligt. Och le tillbaks, för det är inte förbjudet än.

Som kvinna och själv singel kan jag inte annat än hålla med. Jag har eget bagage och är van vid långa, seriösa förhållanden (ja, även sådana kan ta slut men det betyder inte att någon är misslyckad, på samma sätt som det inte heller betyder att den som aldrig varit i en relation är misslyckad!). Men jag kan absolut inte ens tänka mig att vara med någon "för att vara med någon". Det måste finnas gemensamma intressen och värderingar och dem kan du inte hitta om du inte vågar närma dig andra människor.

Och du behöver våga visa vem du är. Ett leende kan förgylla någons dag och du vet inte vilka som är i samma situation som du om du inte pratar med folk. Man måste kunna ge någonting som andra vill ha. Alla vill väl ha glädje och kärlek? I varje fall bra många fler än de som vill ha bitterhet och självömkan. Gör sådant du själv tycker är roligt och som du mår bra av utan baktankar. Då kommer du att sprida positiva vibbar till dem som träffar dig. En vacker dag vill någon hänga med och ha kul tillsammans med dig! Lycka till!

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #45 skrivet: 05 jun-19 kl 07:43 »
Kom att tänka på en sak, Mattias, det känns som att du kanske har så lite kontakt med flickor att du behöver komma igång lite smått och arbetsträna dig. Det finns ju faktiskt flickor på det här forumet, och att så här med skrivna ord (kanske i fikarummet eller t o m som PM) konversera med dem är ju en mjukstart.

Biblioteket är också ett steg på väg, i går var det en gullig bibliotekarie som säkert hade lämnat ett trevligt minne hos dig med ;) Och vem vet, hon kanske var singel...

luftballong

• Östergötland
« Svar #46 skrivet: 06 jun-19 kl 19:36 »
Mattias_33:

Jag känner så igen mig i dina tankar, och jag har själv fått lära mig att det enda som kommer att hjälpa en ur en sån situation som du befinner dig i nu är att man själv börjar inse och förstå att man har ett värde och en attraktionskraft. Att man är intressant och har mycket att ge en annan människa. Det är du själv som behöver manifestera detta genom tankar och handlingar. Att lägga den makten i någon annans händer gör dig oerhört sårbar och är rent destruktiv för din självkänsla. Ditt upplevda värde, ditt humör och dina känslor kommer att skifta beroende på hur du uppfattar att omgivningen accepterar dig eller inte. Det är oftast inget som ändrar sig över en natt, utan det krävs en vilja och en uthållighet att förändra sitt tankesätt och sitt beteende. Jag hoppas att du kan komma ur den negativa spiral du befinner dig i nu.

/Luftballong

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser