Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Närke Ekoby i Örebrotrakten?  (läst 1432 gånger)

Teodor Ek

• Närke
Närke Ekoby i Örebrotrakten?
« skrivet: 03 maj-17 kl 14:40 »
Hej!

Jag och min familj på fru och två barn (4 och 2 år) går i tankarna av att starta/flytta till en ekoby/hållbar gemenskap någonstans i Örebrotrakten, alternativt i Dalarna. Om det finns fler som går i sådana tankar, eller om ni vet några som gör, får gärna kontakta mig. Jag nås lättast via facebook, teodor aspman ek, eller mail teo.ek.84@gmail.com. Ett annat alternativ är att gå med i facebook-gruppen "Ekoby Bergslagen" ( https://www.facebook.com/groups/1895526940682996/?fref=ts ) och fortsätta samtalet där.

Hör av dig om det låter som något för dig!

Mvh

Teodor Ek
Undersöker möjligheten att starta upp eller ansluta till en ekoby någonstans i området Örebro län - Dalarna. Är du intresserad eller vet någon så PMa!

Manimals90

• Djur- och naturälskare🍀🌼❤️
    • Närke
SV: Ekoby i Örebrotrakten?
« Svar #1 skrivet: 21 nov-18 kl 21:28 »
Hej hej!
Har precis läst ditt inlägg om att starta Ekoby utanför Örebro. Undrar hur det gått med detta projekt då inlägget är några år gammalt kanske det är "för sent" att svara?

Jag är jätteintresserad av precis det ni beskriver och vill få kontakt med fler som vill bo i Ekoby med självhushållning, odling och ekologiskt tänkande. Svara gärna med att skicka mail då det är större chans att jag ser det.

Hoppas verkligen på att kunna få igång detta så snart som möjligt om intresse fortfarande finns?
Mvh Malin Norberg
manimals@hotmail.se
Intresserad av all miljö- och naturfrågor, odling, ekologiskt byggande, återbruk, fotografering, matlagning och bakning. Men det viktigast i mitt liv är att umgås med familj, vänner och djur. Men även att vara mycket ute i naturen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser