Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snälla, hjälp mig! Behöver hästmjölk  (läst 1730 gånger)

enzo1

• -
Snälla, hjälp mig! Behöver hästmjölk
« skrivet: 26 apr-17 kl 22:51 »
Hej!
Jag vet inte längre vad jag ska ta mig till och hoppas verkligen någon av ER där ute är goda och snälla människor som är villiga att hjälpa mig! Min dotter som blir 5 år om några dagar har hosta, hosta från helvetet! Vi har varit överallt, hos alla läkare provat olika mediciner men förgäves! Det är nämligen så att hon blir helt blå i ansiktet och får knapp luft då hon får sina anfall! Så har det varit i 3 år nu. Men på sista tiden har det bara blivit värre, nu varje fång hon får hostanfall kräker hon. Inhalator hjälper inte, inte heller alla 100 olika mediciner vi har provat. Jag har hört av folk att hästmjölk ska vara det bästa mot sådan hosta. Känner folk som har gett det till sina barn som haft samma besvär och det har hjälp. Har ringt till olika gårdar runt om i hela vårt långa land men förgäves... ingen hade hästmjölk. Snälla goda människor jag ber er från botten av mitt hjärta känner ni någon eller har ni själva hästmjölk som ni säljer? Snälla hör av er snarast till mig!
Tacksam för all info jag får!
En desperat mamma som ropar på hjälp
P.S jag finns i Skåne/Arlöv

Postat med Alternativ.nu´s app

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
SV: Snälla, hjälp mig! Behöver hästmjölk
« Svar #1 skrivet: 27 apr-17 kl 00:41 »
En ide är kanske att du reggar dig på nåt större hästforum och beskriver problemet. Många ston förlorar ju sina för varje år och det är inte alltid att man kan para ihop dom med föl som blivit moderlösa. Det är möjligt att det går att hitta en hästägare som nu står där utan föl som kan tänka sig mjölka ur i varje fall en mindre mängd att testa med.

Det var nån svensk islandshästsgård kring är 2000 som sålde hästmjölk  i mindre skalamen har inte lyckats hitta nån webbsida.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

karsan

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 27 apr-17 kl 10:16 »
Antagligen dum fråga, men är det säkert att det inte är kikhosta?

enzo1

• -
« Svar #3 skrivet: 27 apr-17 kl 11:34 »
Antagligen dum fråga, men är det säkert att det inte är kikhosta?

Hej
Nej det är det inte! Har tagit prover men det är inte kikhosta!

Hönshjärnan

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 27 apr-17 kl 11:54 »
Ingen hästmjölk här heller, men hur bor ni och vad använder ni för produkter? Jag har allsköns allergier men sedan jag flyttade från stan till ett omodernt torp (inga moderna material förutom i elkablarna, datorn och vitvaror) i skogen och slipper använda tvättstugan med all detta sköljmedel folk vräker på sina kläder, är min astma och hosta i princip borta. Jag fick ta astmaspray flera gånger om dagen förut, nu behöver jag den bara när de värsta pollentopparna kommer.

sarona

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 28 apr-17 kl 00:05 »
Hur mycket hästmjölk behöver du?
Har två ston med föl som jag skulle kunna mjölka lite

enzo1

• -
« Svar #6 skrivet: 28 apr-17 kl 19:17 »
Hur mycket hästmjölk behöver du?
Har två ston med föl som jag skulle kunna mjölka lite

Hej!
Jag tar så mycket jag får! Tacksam för allt!
Oerhört tacksam på förhand!

Marie-Louice

• Hälsingland
« Svar #7 skrivet: 29 apr-17 kl 09:17 »
Hej! Föreslår att du ta kontakt med en homeopat i din närhet. Håll kontakt med sjukvården och var noga med att få kopior på alla journaler så du kan följa upp själv. Undersökningar är nästan alltid bra. Sen kan man välja behandling själv. Lycka till!

christelle

• Blekinge
« Svar #8 skrivet: 29 apr-17 kl 13:00 »
Hej!
Jag vet inte längre vad jag ska ta mig till och hoppas verkligen någon av ER där ute är goda och snälla människor som är villiga att hjälpa mig! Min dotter som blir 5 år om några dagar har hosta, hosta från helvetet! Vi har varit överallt, hos alla läkare provat olika mediciner men förgäves! Det är nämligen så att hon blir helt blå i ansiktet och får knapp luft då hon får sina anfall! Så har det varit i 3 år nu...

Vilken tråkig historia. Stackars lilla barn  :(
Ställ krav på vården, har de tex röntgat så att det inte finns något slags mekaniskt stopp som täpper till emellanåt och ger upphov till hostan? Är luftvägarna grundligt genomgångna och undersökta?
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

enzo1

• -
« Svar #9 skrivet: 15 maj-17 kl 14:43 »
Vilken tråkig historia. Stackars lilla barn  :(
Ställ krav på vården, har de tex röntgat så att det inte finns något slags mekaniskt stopp som täpper till emellanåt och ger upphov till hostan? Är luftvägarna grundligt genomgångna och undersökta?

Hej!
När det kommer till de medicinska har vi gjort allt. Precis allt. Nu har jag kvar att testa hästmjölk men kan inte förstå att ingen kan tänka sig sälja 3-4 dl eller mindre... det får kosta vad det vill. Alla jag har pratat med skickar mig till höger och vänster ingen som kan ge konkreta svar. Hur som helst hopps jag någon läser detta och kan tänka sig va en medmänniska och hjälpa.
Ha en fortsatt trevlig dag

JohannaMaria

« Svar #10 skrivet: 16 maj-17 kl 14:20 »
Tryck på vården!!! Min dotter blev också blå av hosta och det krävdes 10 operationer under hennes första levnadsår för att hon skulle överleva. Ett så stort barn spm tappar färg är allvarligt. Man får bråka som F-N med vården för att få den hjälp man behöver men det är värt det! Förlita dej inte till gamla huskurer utan se till att ditt barn får vård i tid!
Stort lycka till!!!

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Be

• Finland
« Svar #11 skrivet: 16 maj-17 kl 16:35 »
Hej!
När det kommer till de medicinska har vi gjort allt. Precis allt. Nu har jag kvar att testa hästmjölk men kan inte förstå att ingen kan tänka sig sälja 3-4 dl eller mindre... det får kosta vad det vill. Alla jag har pratat med skickar mig till höger och vänster ingen som kan ge konkreta svar. Hur som helst hopps jag någon läser detta och kan tänka sig va en medmänniska och hjälpa.
Ha en fortsatt trevlig dag

Jag skulle nog säga som ovan, hellre medicinsk kunskap än huskurer. Men jag förstår ju att man blir frustrerad och orolig när inget verkar fungera. Men varför hästmjölk? Finns det någon forskning som tyder på att just hästmjölk innehåller något särskilt? Kanske testa sojamjölk/havremjölk/komjölk med kakao istället? Knappast är det undergörande, men kakao verkar i alla fall innehålla något som ev. är effektivt för att lindra hosta: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3820066/
Ingen människa är illegal

JohannaMaria

« Svar #12 skrivet: 17 maj-17 kl 07:52 »
Vill bara varna för att all mjölk är slembildande och kan förvärra hosta...!

enzo1

• -
« Svar #13 skrivet: 21 maj-17 kl 13:11 »
Vill bara varna för att all mjölk är slembildande och kan förvärra hosta...!

Tack Johanna, är medveten om den faktor också.

Dela detta:

* Inloggade just nu

741 gäster, 6 användare (1 dolda)
Mikael Blomster, enigma77, Allam, Palle500, MrStrix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser