Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kostnad att hålla brukshäst?  (läst 9482 gånger)

annan

Re:Kostnad att hålla brukshäst?
« Svar #40 skrivet: 23 maj-07 kl 13:06 »
sorry OT. men...vi kan ju ha (tjej)träffar för oss i trakten, byta tips (eller kycklingar), eller så :D jag tycker det är roligt att vi är ett gäng i trakten!
"jag har storslagna visioner och maxade projekt" Peps.

A.Viking

« Svar #41 skrivet: 23 maj-07 kl 15:15 »
Hejsan Lollo!
Jag har läst igenom tråden , och ser att du har fått en hel del goda råd redan . Jag vet ju inte hur det ser ut hos dig med lagård o annat ,så jag berättar hur jag själv har det ordnat , kan kanske vara ett tips? Jag har mina två hästar ,en 17-årig nordistravare ,   och en10-årig C- ponny  på kall lösdrift .Jag har en vindtät ligghall med halm , samt en väl tilltagen vinterhage med rätt mycket träd . Mina får går också på kall lösdrift och  har en egen ligghall, men går i samma hage som hästarna. Har haft så ett par år och det funkar jättebra . Det bästa med systemet är - förutom att det är otroligt lättskött , att djuren själva bestämmer när de vill vara ute eller inne , samt att de håller sig friska och starka.Mina djur har fri tillgång på hösilage , vilket vintertid är ett måste här i norr , de är inte feta , rids och körs. Pengar är ett jädra dilemma, och jag läser mellan raderna att du är rätt låg just nu .. men fortsätt att smida hästplaner , fundera om du kanske ska vara fodervärd åt någon till att börja med , tills cashen flödar in?Kolla runt i byn med omnejd om det finns folk med körvana att träna hos?Anordna ridlekis för småbarn , ger en liten slant , somrar brukar småturer på hästryggen för sommarlovsbarn dra rejält, när du får körvana är ju turer i trilla omåttligt populärt , och som sagt skogskörning för miljömedvetna skogsägare som plockhugger kommer starkt .. spinn vidare o håll drömmen lavande  

hälsar A.Viking

louise

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 23 maj-07 kl 20:28 »
Va? Bor du här annan? ska du inte gå med i sjuhäradslistan då?

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #43 skrivet: 23 maj-07 kl 20:36 »
sorry OT. men...vi kan ju ha (tjej)träffar för oss i trakten, byta tips (eller kycklingar), eller så :D jag tycker det är roligt att vi är ett gäng i trakten!

Jaaa, tjejträff, lysande idé annan  :) Har dock inga kycklingar att byta med, men kanske frön och plantor kan gå lika bra.

Ska vi göra detta till en separat tråd?

louise

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 23 maj-07 kl 21:05 »
jag är ju inte så för det där med att dela upp kön men det skulle vara himla kul å träffa er andra! Så hur det går till är inte så noga:) Det räcker väl med fika hos nån lite oprettantiöst?

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #45 skrivet: 23 maj-07 kl 21:06 »
Jag är gärna också med... Vill ni så är ni välkomna hit! Men som sagt, det kanske är en annan tråd...
« Senast ändrad: 23 maj-07 kl 21:07 av mille »
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

annan

« Svar #46 skrivet: 23 maj-07 kl 21:25 »
trådkap :-[
var önskas tråden? förslag?

man kan ju kalla den bondbrudar ;D

är inte heller någon stor förespråkare för könsuppdelning, men om man nu är en hop så varför inte?

louise

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 23 maj-07 kl 21:39 »
ja om jag får bli bondbrud så kanske det inte är så dumt ändå !

annan

« Svar #48 skrivet: 24 maj-07 kl 14:18 »
ang. bondbrudar...

jag la en tråd under kontakter

första gången jag skriver en kontaktannons :-[

så nu avslutar jag officielt trådkapet, sorry igen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

460 gäster, 2 användare
Tiomilaskogen, Högnemobon

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser