Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Medelpad MANDELMANNS GÅRD MED DIG OCH NYA VÄNNER.  (läst 2629 gånger)

Åslia

• Sol i hjärta sol i sinne
    • Medelpad
Medelpad MANDELMANNS GÅRD MED DIG OCH NYA VÄNNER.
« skrivet: 09 feb-17 kl 13:03 »
Jag är en lugn och positiv 46-årig, brunögd kvinna som älskar livet, djur och natur. Vandrar i skogen med mina hundar flera timmar varje dag. Skogen är "mitt hem och min kyrka.” Har inga barn.

Jag har en ganska lång utbildningsbakgrund. Är biolog i grunden och har även studerat bl.a. energiteknik, GIS, naturgeografi, miljöstyrning, miljörätt, miljövård med inriktning mot ekologi och teknik samt på Läkarprogrammet i Umeå.

Jag söker en man som är jordnära, stabil och trygg i sig själv. Någon som tycker att omtänksamhet, glädje, ärlighet och kommunikation är viktigt i ett förhållande. Någon som inte faller när livet har sina dalar.

Jag önskar få ett kärleksfullt, tryggt och livslångt förhållande där vi tar fram varandras bästa sidor och stöttar varandra i med- och motgång.

Det skulle också vara mycket glädjande att få nya vänner!

Lycka för mig är att få leva, få vara frisk, få vara glad, få dela det man tycker om med dem som man älskar och att få hjälpa dem som har det svårt.

Jag är jordnära, varm, och ambitiös. Är inte en materialist. Strävar efter enkelhet och harmoni i livet. Tycker att det mesta av det bästa i livet är gratis.

Jag trivs mycket bra med lugnet och de vardagliga rutinerna. Har lätt för att lära känna nya människor.

Istället för att kommunicera via nätet eller sms föredrar jag att umgås i all enkelhet, kanske bara över en kopp kaffe eller gå ut och titta på fåglarna. Ibland kan det vara roligt med aktiviteter, gärna utomhus som t.ex. skogspromenader, utflykter, ridning, grillning, odling, skridskoåkning (jag har åkt konståkning i flera år).

Jag skulle vilja leva lantligt med djur, gemenskap, självhushåll, hantverk, gamla tekniker m.m. Det liv som de lever på Mandelmanns gård, som går i TV4 på torsdagar, är så som jag skulle vilja leva.

Jag blir varm i hjärtat när jag får värna om djur, natur, familj, släkt och vänner. Det är viktigt att vara rädda om varandra. Min rikedom mäter jag i glädje, lycka och fina upplevelser. De viktigaste ingredienserna i min rikedom är djur och natur och goda relationer. Jag ser fram emot att få dela det rika livet med dig!

Skriv gärna ett pm om det verkar intressant  :)

sömskars

• Halland
SV: MANDELMANNS GÅRD MED DIG OCH NYA VÄNNER.
« Svar #1 skrivet: 03 jul-18 kl 09:25 »
Hej Åslia! Jag är en pigg och glad 60åring känner mej som 40,jag är skild sen två år tillbaka har en son som är 18 år jag är ofta nyfiken,gillar att prova nya saker, jobbar som trädvårdare har jobbat i skogen i många år. Är utbildad konstnärligt inom bild och skulptur foto, gillar djur tittar gärna på fåglar.Tycker om att diskutera om allt möjligt, jag är jordnära, bor i halland men kommer från Sundsvall, bygger just nu ett Tiny House som är självförsörjande som jag gärna vill dela med en kvinna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser