Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Kvinna 42 med alternativa drömmar, men i nuläget ganska konventionellt liv  (läst 1128 gånger)

Annja

• Västergötland
Hur tar en sig från en ganska konventionell tillvaro mitt i stan i hyresrätt med delad vårdnad om barn, med låglönejobb och studier och små tidsmarginaler... till en tillvaro som mer liknar det en drömde om som barn... gemenskap, landsbygd, skog, odling, natur, djur....

Jag vet inte riktigt vad det är jag drömmer om och längtar efter. I alla fall är det inte en entydig eller tydlig målbild. Men det är väl en riktning och så kanske jag kommer olika långt i den riktningen beroende på vem jag möter längs vägen... Vid mina drömmars horisont snuddar tanken vid att bo i kollektiv eller i en ekoby. Lite närmare verkligheten befinner sig drömmar/längtan efter att i högre grad dela mitt vardagsliv med någon eller några som också känner sig lite halvalternativa och kanske tillsammans vill bli ytterligare alternativa... Mellan (och inom) dessa "drömlägen" svävar en salig blandning av uppslag om hur livet kan se ut... höns, bin, katter, får, highland cattles, trädgård, bondgård, solceller, algodling, fler barn... jag söker efter själsfränder, människor som kan förstå de tankar jag presenterar här och som mer eller mindre känner igen sig i vilsenheten och livsglädjen och tacksamheten och ambitionerna och förundran och velandet och strävan och förhoppningarna och uppgivenheten, allt om vartannat i ett existentiellt kaos och kraftfält. Kanske söker jag någon som vet mer vad hen vill och som tror att jag är rätt sällskap på vägen. Förmodligen söker jag också en man, en livskamrat, någon att dela vardagen med.

Vad slags annons blev då detta? Tja.. kanske ingen annons alls, kanske bara ett enda vilset, vanmäktigt, undrande, trevande utrop... Men det kan ju också vara så att någon som känner sig träffad på något sätt får syn på mig och svarar :-) Välkommen i så fall med dina tankar vilka som helst... här eller på kaervt@hotmail.com

Allt gott till er alla!

clarro

• Västergötland
oj vad bra skrivet :)
skogsmänniska,gårdfarihandlare och livsnjutare!

Evangeline

• -
Du har mail från mig.  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser