Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blåeld echium vulgare sökes  (läst 1004 gånger)

Znibban

• Skåne
Blåeld echium vulgare sökes
« skrivet: 28 okt-16 kl 11:43 »
Sökes: frön till blåeld. Det verkar inte finnas hos några fröfirmor, har letat hos de flesta.
Nu är min förhoppning att någon har samlat på sig frön och vill byte eller sälja till mig.
Hela Gotland lär vara blå av denna fantastiska biväxt, som blommar hela sommaren och hösten.

Var kan jag få tag på frön?

carljohan

• -
SV: Blåeld echium vulgare sökes
« Svar #1 skrivet: 28 okt-16 kl 13:07 »
Precis vad jag har funderat på ... finns det någon gotlänning som kan hjälpa oss?

kurt

« Svar #2 skrivet: 28 okt-16 kl 13:37 »
Om den skall användas som dragväxt, så kan man ju köpa frön till den närbesläktade snokörten (Echium plantagineum) i stället

carljohan

• -
« Svar #3 skrivet: 28 okt-16 kl 14:11 »
Och om man vill ha Blåeld så får man leta upp några fröställningar av just Blåeld och försöka få fröna att gro. Får väl bli ett projekt till nästa år, men en hjälpsam gotlänning skulle förenkla det hela.

Znibban

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 03 nov-16 kl 17:33 »
Och om man vill ha Blåeld så får man leta upp några fröställningar av just Blåeld och försöka få fröna att gro. Får väl bli ett projekt till nästa år, men en hjälpsam gotlänning skulle förenkla det hela.

Visst, jag byter gärna mot gurkört ex,  eller vill du ha betalt så ...säg ditt pris,  kära Gotlänning.

carljohan

• -
« Svar #5 skrivet: 05 nov-16 kl 04:52 »
Bor inte på Gotland tyvärr, men nästa år åker jag till norra Öland någon sensommardag ...

http://www.olanningen.com/oland/neptuni_akrar.htm

Dela detta:

* Inloggade just nu

235 gäster, 3 användare (1 dolda)
Kulligunsan70, MrStrix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser