Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nån runt 20-30 år?  (läst 720 gånger)

Fate

• -
Nån runt 20-30 år?
« skrivet: 11 sep-16 kl 06:20 »
Hejsan är en kille som undrar om det är nån som har lust att maila. :) Avståndet spelar ingen större roll det tar vi senare om det är så.

Gillar framförallt att diskutera politik och miljö och allt runt det. Även hälsa för tycker sånt är viktigt och jag är även vegetarian. Tycker om att träna och hålla kroppen i kondition med, även om det inte behöver vara överdrivet. Men älskar så klart att diskutera de flesta typer av ämnen och brukar vara rätt varierad med vad jag gillar att prata om.

Ganska intresserad av odling och att kunna leva så självständigt som möjligt på det naturen ger, miljövänlig energi och så, även om jag kanske inte har så mycket praktisk erfarenhet utan mest läst en del. Tänker att det vore kul att nån gång i framtiden om några år kanske flytta ut mer på landet och ha odlingar med grönsaker, frukter och bär.

Även väldigt intresserad av andlighet så som yoga och meditation, även om jag är långt från nån expert på det, och är inte ett dugg religiös på så sätt att jag följer nån religion, trots att jag läst diverse religiösa texter, utan ser andlighet och religion som två helt olika saker, och att det handlar mest om att vara i harmoni med världen och universum och sej själv.

Tror inte på ren godhet egentligen, tror att alla har ljus och mörker inom sej, men jag tror på att ta allt det mörka och omvandla det till ljus. Och att ljus blir allra vackrast just när det är omgivet av mörker och sprider ljus i mörkret, till exempel som solen.

Tror på att ge kärlek och vänlighet till allt levande, och att man ska öppna sitt hjärta så mycket som möjligt och inte vara rädd för något eller försöka skydda det bakom murar. För det allra finaste och viktigaste i världen är att bara kunna vara nära någon man tycker om, och verkligen trivas och må bra och kunna slappna av i andra personers sällskap. Jag brukar älska alla och aldrig sluta älska någon för det finns egentligen ingen anledning att känna annat än kärlek till sina medmänniskor, och för att kunna förändra världen måste man först förändra sej själv. Tycker även att samhället är alldeles för stressigt och man bara borde slappna av mer och sluta jaga olika saker, som status och pengar, och att alla är lika mycket värda och har samma rätt att existera, fattig som rik.

Tror på att vara tolerant och tålmodig, och förstående och att lyssna, och att aldrig döma någon, och att alltid vara helt ärlig och öppen i alla lägen med allt jag tänker på och i allt jag gör. Försöka att aldrig tänka negativa tankar om någon eller dölja något, och alltid bemöta andra med intresse.

Är förutom vänner även intresserad av att hitta en speciell person att träffa regelbundet typ några dagar i månaden eller nått, om jag hittar rätt person. Behöver inte vara så märkvärdigt. Bara någon att mysa och göra saker med, umgås. Någon som ser likadant på världen och som man bara kan trivas ihop med och dela allt. Träffas ganska snart isåfall om man connectar bra. Tycker det allra viktigaste är att bara vara lycklig tillsammans med någon, och att folk ofta fokuserar för mycket på sex och sätter för stort värde på det och att det är överskattat.

Har inget intresse av uteliv så som att gå på krogen, och dricker inte alkohol. Mer intresserad av att umgås på andra mer meningsfulla och konstruktiva sätt, antingen en och en eller i grupp. Intresserad av att utvecklas och att ständigt bli bättre. Gillar att resa, och vara i naturen. Känna hur skogen välkomnar mej.

Tycker om att läsa allt möjligt. Gillar till exempel böckerna om mumintrollen för de har en rätt speciell och harmonisk känsla över sej. Skriver även själv. Men jag läser verkligen allt möjligt, allt som går att tänka sej. Har ett IQ på ~150 och behöver hålla hjärnan ständigt sysselsatt med varierade saker. Även att titta på dokumentärer eller intressanta filmer, eller lyssna på musik. Har ett stort musikintresse.

Ja det var ju lite om mej. Hör av dej om du finns där. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser