Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Silversmide tillsammans?  (läst 1466 gånger)

Lena-Fia

• Sitter i stan och längtar bort allt oftare...
Silversmide tillsammans?
« skrivet: 23 apr-07 kl 01:12 »
Hej därute!
Finns det någon som sysslar med silversmide men saknar sällskap? Jag har nyligen fått överta en ganska komplett (tror jag) utrustning och har några böcker i ämnet, men jag skulle behöva råd och gemenskap i alla fall för att komma igång ordentligt. Har i nuläget inte råd att gå kurser etc, och tidigare har jag provat på metallslöjd (etsat, emaljerat osv.). Det hade varit kul att starta en silver- / metallslöjds-junta! Hör av dej om intresse finns...

hasteus

Re:Silversmide tillsammans?
« Svar #1 skrivet: 23 apr-07 kl 18:17 »

Låter som en god ide men jag flyttar inte tillbaka till Gbg förrän i höst, fast kommer väl vara där en del i sommar så nån helg kan jag nog vara med.
Har oxå en del utrustning och silver samt  hade  tänkt försöka ta upp bronsgjutning igen.

Fast_i_stan

• -
« Svar #2 skrivet: 20 jul-07 kl 23:32 »
Fan vad synd att det var i gbg! vi är två som jättegärna vill börja med smide men bor inte där. ^^

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 23 aug-07 kl 00:53 »
Synd att det var så långt bort, jag vill göra så mycket och har gått några korta kurser och vill lära mig mer jag med.
Här är syjuntan på avtagande och utdöende bara 75 och däröver i ålder förutom jag på dryga 40 år...De orkar inte med och de träffas bara fyra gånger / termin dvs en gång i månaden i två timmar inklusive lång fika stund och en kortare stunds bön och andakt... inte mycket kvar... :(
Vill lära mig att knyppla grunderna och glasfusing och svepask och mer skinnslöjd och garvning och massa mer...
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Dela detta:

* Inloggade just nu

562 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser