Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Till En Annan (Man) från en Annan (Kvinna)  (läst 1725 gånger)

AngelitaHuenumán

• -
Till En Annan (Man) från en Annan (Kvinna)
« skrivet: 16 jun-16 kl 09:08 »
En natts sömn, klokare tankar, större insikt och acceptans. Jag söker dig, som likt mig, ingenting har. Kanske har du också blivit given möjligheter du inte kunnat förvalta pga någon brist i dig. Kanske har du också gruvat dig i grämelse och spruckit upp i fogarna på det kärl som ska hålla allt samman. Kanske har du sprungit, kanske har du fryst till is, kanske har du gått berserk. Det är inte det att du inte har haft drömmar och ambitioner. Det är inte det att du inte har ideal och kloka tankar. Det är inte det att du inte har kämpat. Men allt har liksom spruckit. Nu börjar du acceptera, förlåta dig själv, för något du faktiskt aldrig kunnat rå för. Du har haft det svårt, så inutihelvete svårt. Och nu står du där, med tomma händer, men en gnutta frid i sinnet. Och nu längtar du efter en kvinna som förstår dig, som vill vara nära, som vill dela allt med dig. Hon är vacker och, jag vågar säga det, mycket mycket älskvärd. Och det är ju du med. Och det är därifrån vi tar det.

Numera nämner jag träd
stenar
Stenar kallar jag träd
Jord för hav
och hav för jord
Himlen är marken
och marken himlen
Så tillför jag mitt liv
nya dimensioner
Av uråldriga vågor
slipas träden
medan marken stjärnor
lyser
Ogenomträngliga
är himlens stenar
fåglarna brusar i dem
Nu är det dags
sätta harven i havet

(Barbro Lindgren)

AngelitaHuenumán

• -
SV: Till En Annan (Man) från en Annan (Kvinna)
« Svar #1 skrivet: 18 jun-16 kl 22:11 »
Hej igen, eftersom jag skapat lite förvirring genom att skriva två annonser som liksom frågar efter lite olika saker, så ville jag bara förtydliga att detta är den mer sannfärdiga av dem... Vill inte hamna i beroendeställning. Tror den renaste kärleken växer fram när villkoren och levnadsomständigheterna är lika. Väljer bort genvägen. Vill kämpa och bygga och drömma tillsammans. "Det opraktiska är det enda praktiska, i längden." (Favoritcitat, Gunnar Ekelöf.) Är du bonde och känner sig kallad av mina ord så välkommen i alla fall... Låter den andra annonsen stå kvar eftersom jag beskrivit mer av mig själv där...

AngelitaHuenumán

• -
« Svar #2 skrivet: 18 jun-16 kl 22:58 »
Puh... Detta är ju inget en borde syssla med som utbränd och i färd med inre processer.. Skulle jag inte svara så beror det på nyss nämnda omständighet. Natta!  :-[

Mr_Farmall

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 01 jul-16 kl 22:10 »
Oj, vilka ord! Må du sätta dig ner å skriva dina tankar och ord i en bok som resten av världen får ta del av!! :)
För jag vart då helt tagen av dina ord!!

AngelitaHuenumán

• -
« Svar #4 skrivet: 02 jul-16 kl 11:38 »
Det var vänligt sagt mr Farmall. :)

seth.zeigler

• it's times like these you learn to live again
    • Ångermanland
    • Svenska Nokotahästarna
« Svar #5 skrivet: 15 jul-16 kl 06:22 »
Intressant, och välskriven, vackert, provokativ... en snabbt men inte alls kort i svaret fråga förre jag till jobbet: du skrivet i den andra om barn, som förstås är en enormt och viktig del av det, men hur annars vill du skapa din framtiden?  Kärlek också låter till mig som en rätt bra fokus, men dom detaljer som också hjälp att visa vad är viktig till dig?  Till exempel, för mig är det extremt viktigt att känner som jag ta så lite från den consumeristic och kolonialist värld som möjligt, visa mitt barn och vänner och dom runt mig att man kan vara glad och frisk och har en bra liv genom att leva med istället av emot natur, att mer är mindre... chefen ringer nu, är vaken tidigt så börjar jag tidigt men tror det är roligt att fundera och lära med dom som vill vidare :-D 
we abuse the land because we regard it as a commodity belonging to us.  When we see land as a community to which we belong, we may begin to use it with love and respect - Aldo Leopold, a Sand County Almanac, 1949

Dela detta:

* Inloggade just nu

63 gäster, 3 användare
MantaMania, Richard86, HasseY

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser