Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Naturell pool  (läst 1448 gånger)

palledansk

• Värmland
Naturell pool
« skrivet: 13 jun-16 kl 11:41 »
Någon som vet om det finns byggbeskrivning på svenska till en pool av denna typ?
http://www.organicpools.co.uk/DIY%20DVD.htm
Verus Amiqus est tamquam alter idem!

hugor

• Södermanland
SV: Naturell pool
« Svar #1 skrivet: 13 jun-16 kl 12:00 »
Jag vet inte om det finns någon motsvarande bok på svenska, men jag köpte den på engelska. Det är mycket bilder, skisser och ritningar med. Det orden jag inte var bekant med slog jag upp. Den är väldigt handfast, med många kluriga tips om billiga praktiska lösningar. Väl värd pengarna tyckte jag, fast jag inte byggt någon pool!

palledansk

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 13 jun-16 kl 17:27 »
Säljer du din?

tropfrog

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 13 jun-16 kl 19:10 »
I Sverige är det vanligare att man kallar det för badbar damm. Jag känner inte till några böcker. Men en googling på badbar damm ger mer och bättre svar än naturell pool.

Det är vanligt i England och har spridit sig mycket till Tyskland. Jag känner bara till ett fåtal i Sverige, men jag tror att det kan växa.

Min är biologiskt och kemiskt helt ok att bada i. Men pga lite väl hög fisklast så är vattnet fullt av partiklar. Man blir inte ren av att bada. Dessutom så är det krångligt att ta sig i och ur. Brukar bli ett par tre ggr per år för sakens skull.

Mvh
Magnus

palledansk

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 14 jun-16 kl 15:20 »
I Sverige är det vanligare att man kallar det för badbar damm. Jag känner inte till några böcker. Men en googling på badbar damm ger mer och bättre svar än naturell pool.

Det är vanligt i England och har spridit sig mycket till Tyskland. Jag känner bara till ett fåtal i Sverige, men jag tror att det kan växa.

Min är biologiskt och kemiskt helt ok att bada i. Men pga lite väl hög fisklast så är vattnet fullt av partiklar. Man blir inte ren av att bada. Dessutom så är det krångligt att ta sig i och ur. Brukar bli ett par tre ggr per år för sakens skull.

Mvh
Magnus

Tack!

palledansk

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 14 jun-16 kl 15:22 »
Jag vet inte om det finns någon motsvarande bok på svenska, men jag köpte den på engelska. Det är mycket bilder, skisser och ritningar med. Det orden jag inte var bekant med slog jag upp. Den är väldigt handfast, med många kluriga tips om billiga praktiska lösningar. Väl värd pengarna tyckte jag, fast jag inte byggt någon pool!

Säljer du din bok?

Dela detta:

* Inloggade just nu

685 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser