Förr i tiden sprang fjäderfä fritt mellan stugorna, rovdjur vågade sig inte till människor på samma sätt som nu..
Dom visste sin plats..
Klart dom ska få finnas, men dom har blivit väl närgågna.
Förr i tiden sprang fjäderfä fritt mellan stugorna, rovdjur vågade sig inte till människor på samma sätt som nu..
Dom visste sin plats..
Klart dom ska få finnas, men dom har blivit väl närgågna.
Jag skulle vilja påstå att det är människan som inte vet sin plats, att det är vi som blivit lite väl närgångna. Vilket gör att det kommer vissa tråkiga konsekvenser. För oss såklart men mest för djuren.
Nu menar jag inte att jag på något vis tycker att du som individ bär ansvar för hur våran art sprider sig och tar allt i vår väg. Men rovdjuren bär då verkligen inte ansvar för det. Dom skulle nog hellre leva utan oss som hela tiden ändrar deras förutsättningar för överlevnad.
Huruvida ungar slutat plåga djur av tristess tror jag är en rätt oviktig faktor i sammanhanget.
Människan behöver väl då inte bli MER avtrubbade igen när det kommer till andra levande varelser??
Ursäkta min utsvävning, nu till saken.
Så fruktansvärt att hitta sina höns sådär. Vilken chock!
Vad fint att du försöker med lillstackaren, hoppas verkligen att det går vägen.
Visst kan en kyckling klara ett liv som blind.
Hur gammal är kycklingen? Äter den majs om du matar den då? Äter den inte då vet man lixom att det är jävlig illa ställt.