Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dvärgkochin-ägg  (läst 1263 gånger)

Dagg

Dvärgkochin-ägg
« skrivet: 11 mar-16 kl 11:30 »
Hej! Jag söker dvärgkochin-ägg! De behöver inte vara helt renrasiga eller med "stam-tavla"  ;)!
//Dagg

vilma23

• Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
SV: Dvärgkochin-ägg
« Svar #1 skrivet: 14 mar-16 kl 07:21 »
Jag har Dvärgkochin ägg jag kanske skulle kunna sälja!  :)
Fast jag har inte renfärgade ägg att sälja just nu! I mitt avels hönshus, där jag har höns i färgerna: Pärlgrå, Svart och Blå, de har inte börjat värpa än. I framtiden ska jag avla på färgen Röd porslin. Men inga rena färger just nu.

I hönshuset där det kommer mest ägg just nu ( där tupparna också är flitigast ) så kan det nog vara lite Brahma inblandat...  Tupparna är lite större och de har inte lika rund "bak" som hönorna. Men hönorna i den hönsgården som kläckts blir nästan som vanliga Dvärgkochin. De bara sträcker på sig mer!  ;D ( vet inte om det beror på det )

/ Vilma
Föder upp Dvärgkochin och Silkes höns, säljer både höns/kycklingar och avels ägg. Bara att kontakta mig om du söker Dvärgkochin eller Silkes höns.
Mail: vilmas_hons@kollberggarden.se Tel: 0728335535

Dagg

« Svar #2 skrivet: 14 mar-16 kl 20:41 »
Jag har Dvärgkochin ägg jag kanske skulle kunna sälja!  :)
Fast jag har inte renfärgade ägg att sälja just nu! I mitt avels hönshus, där jag har höns i färgerna: Pärlgrå, Svart och Blå, de har inte börjat värpa än. I framtiden ska jag avla på färgen Röd porslin. Men inga rena färger just nu.

I hönshuset där det kommer mest ägg just nu ( där tupparna också är flitigast ) så kan det nog vara lite Brahma inblandat...  Tupparna är lite större och de har inte lika rund "bak" som hönorna. Men hönorna i den hönsgården som kläckts blir nästan som vanliga Dvärgkochin. De bara sträcker på sig mer!  ;D ( vet inte om det beror på det )

/ Vilma

Har skickat dig ett meddelande!
//Dagg

famchristiansson

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 01 aug-16 kl 09:07 »
Jag har Dv Kochin ägg, bor i Skåne men skickar gärna.

Dagg

« Svar #4 skrivet: 02 aug-16 kl 06:12 »
PM:ar dig!

//Dagg

Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 9 användare (1 dolda)
NESSEN, alternaiv, DkY, Erika Ekman, Adels, hsd, redkite, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser