Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dämpa starkt mönster på tapet  (läst 824 gånger)

Sallad

• Västergötland
Dämpa starkt mönster på tapet
« skrivet: 27 jan-16 kl 10:53 »
Hej
Tapeten i mitt kök har ett väldigt starkt (svarta, silvriga och guldiga tättsittande rankor på vit botten) mönster som gör att det alltid ser rörigt ut i köket.
Jag tycker om tapetens mönster men skulle vilja dämpa det så att det inte blir så synligt som det är i dagsläget så undrar om det finns någon som har en idé? Kan man måla lasyr på en tapet?
Har hittat samma tapet i en tapetbok så jag vet att det är en avtorkningsbar sådan, så då fäster det mesta sämre?
Är öppen för de flesta idéer men om det är möjligt vill jag helst inte ta bort den utan göra om den :)
Värmlänning som flyttat runt och runt och sen hamnat i Västergötland med sambo, jakthund, produktionskaniner, häst och en råttjägare.

kretslopp

• mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: Dämpa starkt mönster på tapet
« Svar #1 skrivet: 27 jan-16 kl 17:22 »
Provmåla med vit färg i en hörna, om den täcker för mycket så späd ut den och prova igen.
kretslopp

Dela detta:

* Inloggade just nu

632 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser