Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Gästrikland Kollektiv i Gävle?  (läst 1176 gånger)

-Livet-

• -
Gästrikland Kollektiv i Gävle?
« skrivet: 27 jan-16 kl 02:29 »
 ;D Hej, jag är en rättspsykiatrisk patient som för närvarande vårdas för "Allvarlig psykisk störning" och schizofreni på avdelning 26 i Gävle sjukhus.
Jag planerar lite för min framtid och den ser ut som följande, jag etablerar ett boende utanför vårdavdelningens korridorer för att få permissioner till daglig aktivitet och övernattning i, detta under en "kortare" tid 6 månader - 1 år tills jag skrivits ut från sjukhuset. Efter detta vill jag dra mej längre söder ut(Skåne) för att uppleva någon dag längre sommar och kortare vinter för att senare(om öppenvården någonsin tar slut vilket jag betvivlar stort) packa väskorna och dra mej utomlan's där dagarna aldrig är kalla och nätterna alltid varma.

Jag vet inte rikti't va' jag har att erbjuda, min ekonomi är knapp(6200) 3100 går till vårdavgiften varje månad och resten handlar ja' mat för typ, så ja' vet inte rikti't hur vi ska lösa "min" del av hyran tills jag e utskriven, men något ska ja nog kunna erbjuda.

Min dröm är att bo i något sort självförsörjande kollektiv/ekoby i ett land eller miljö där det inte finns några lagar & regler där liv kan leva.

mejl eller kom in på chatten kim.sigebrant@gmail.com www.sjalvmord.nu

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Kollektiv i Gävle?
« Svar #1 skrivet: 27 jan-16 kl 10:22 »
Många självförsörjande "drunkar i arbete".  Kan du erbjuda din arbetskraft?  Berätta vad du är bra på!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

-Livet-

• -
SV: Kollektiv i Gävle?
« Svar #2 skrivet: 28 jan-16 kl 12:41 »
Jag är vegan så ja' vill helst inT hålla på me djur men matlagning, snickring(är halvt utbildad snickare) skulle villa lära mej om elproduktion och sätta upp solceller, jordvärme, vindkraft och andra självförsörjande energikällor. Jordbruk skulle ja villa hålla på me i tanken iaf odla så många olika och möjliga saker som möjlit, skogsarbete?

Dela detta:

* Inloggade just nu

76 gäster, 4 användare
murbräcka, 4-ever, von tratt, hsd

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser