Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kunskaper om maskkompostering inomhus  (läst 1469 gånger)

qeliott

• Skåne
Kunskaper om maskkompostering inomhus
« skrivet: 16 dec-15 kl 16:01 »
Hej alla kloka,
har en kollega från nya zealand som introducerat mig till maskodling/maskkompostering inomhus. Han odlar kryp till sina husdjursödlor, medan min plan är att snabbstarta utomhuskomposterna med massor av mask tidigt på säsongen. Jag har många års erfarenhet av kompostering, utomhus - men är ny på det här med uppfödning av mask inomhus.

Det finns många clip på youtube, och jag har även hittat en facebookgrupp Red Worm Composting - men nu undrar jag: Finns det fler här på alternativ.nu som sysslar med detta och har erfarenhet av svenska maskarter och svenska förhållanden?

MissT

• Västergötland
SV: Kunskaper om maskkompostering inomhus
« Svar #1 skrivet: 16 dec-15 kl 19:07 »
Jag har väl inte så stor erfarenhet, men provade en gång med svenska maskar. Jag hade dom i matkällarförrådet. Följande sommar släppte jag tillbaks dom i kolonilotten. Dom hade då gjort en jättefin kompostjord + att dom förökat sig.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 17 dec-15 kl 00:26 »
Jag har en hink i pannrummet där jag låter daggmasken föröka sej 😊
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Gille

• -
« Svar #3 skrivet: 17 dec-15 kl 08:59 »
Ta en titt på bokashi. Verkar vara maskmumma!
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

772 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser