Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Det här med hönshus  (läst 5463 gånger)

Helenan

• Gäst
Re:Det här med hönshus
« Svar #20 skrivet: 21 apr-07 kl 14:42 »
 ;D ;D Det låter ju osannolikt ;D

Tror att detta kanske kan vara ett problem i hönserier men frigående hobbyhöns är i alla fall ute när det är sol och då blir det nog inte så allvarliga psykiska störningar av ljusstimmorna som når golvet ;)

signe

« Svar #21 skrivet: 21 apr-07 kl 16:44 »
Vi har två fönster i hönshuset, mot söder och väster. Men aldrig har mina höns blivit psykiskt störda av det. Däremot började de hacka på varandra då jag råkade sätta in en lågenergilampa istället för en vanlig glödlampa. När jag bytte lampa blev de som vanligt igen.

Simon

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 22 apr-07 kl 09:09 »
Osannolikt kan tyckas  :-\ men jag har bara redogjort vad som kan hända! Som sagt så är det solljuset inne som är värst .. att hönorna har möjlighet till utevistelse minskar ej denna risk. Ett hönseri är tvunget att tänka på detta för att fungera bra. Djuren kan ju inte göra något åt sin situation!
  Rent påhitt är säkert många som tänker.. Jag skulle överhuvudtaget inte skriva något som jag inte hade kännedom av. Jag har själv varit drabbad av problemet och fått det bekräftat av uppfödare som fött upp miljontals höns genom åren..... Sant eller falskt - välj själv!

Helenan

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 22 apr-07 kl 20:42 »
Har man möjlighet att sätta in fönster är det väl jätte bra. Han man inte det vore det väl jättesynd att inte skaffa höns för det. Det skulle ju bara betyda att det blev ett antal till industrihöns istället. Så jag tycker att om man inte når upp till det som är perfekt så gör så bra det går för dina hönor. De kommer i alla fall ha det bättre än de industri hönor du inte köper ägg ifrån eftersom du nu har egna ägg. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 1 användare
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser