Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är löken mindre i år för alla?  (läst 1614 gånger)

Gilbert

• Gäst
Är löken mindre i år för alla?
« skrivet: 25 aug-15 kl 13:14 »
Vi har satt flera sorters gul lök och en röd.

Vi tycker löken är ovanligt klen i år? Är det så över allt?

Potatisen i samma ovårdade land har kanske givit nytt rekord i kg.
« Senast ändrad: 25 aug-15 kl 13:41 av Gilbert »

Ett svart får

• Bohuslän
SV: Är löken mindre i år för alla?
« Svar #1 skrivet: 25 aug-15 kl 13:28 »
Ja, löken växer dåligt, men det beror nog mycket på att jag inte vattnat

christelle

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 25 aug-15 kl 13:35 »
Här är löken "som vanligt" alldeles lagom stor. Dock haft många lökar som gått i blom denna sommar. I början av blomningen går det ju bra att äta den ändå med blast och allt men nu när blasten vissnat är blomstjälkarna och merdelen av lökarna stenhårda  :P
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

sommarlängtan

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 25 aug-15 kl 17:45 »
Min är ovanligt liten, beror tyvärr på att den har fått slåss om utrymmet med ogräs och vallmo eftersom jag har varit lat när det gäller rensningen... Hemma i min föräldrars pedantiskt skötta land är löken däremot enorm!

Rubensgården

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 25 aug-15 kl 18:42 »
Vi har normal lök. Den ville upp i blom men hejdade sig. Någon är från förra året. Finhackad så är den lika god. :) Allt har dock varit väldigt segt och den väntade skörda allt på en gång explosionen närmar sig.

Lise

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 25 aug-15 kl 19:52 »
Min lök är rekordstor iår. Har 5 olika sorter odlade från frön i våras. Tror det beror på att småplantona var stora och fina och kom ut tidigt plus förstås att de fått det de behövt sedan dess.

Varg-älva

• Finland
« Svar #6 skrivet: 26 aug-15 kl 17:36 »
Min lök har växt väldigt bra! Den har tydligen gillat det svala vädret i juni och juli. (Potatisen däremot är det illa med)

Dela detta:

* Inloggade just nu

974 gäster, 3 användare (2 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser